نسخه چاپی

بررسی پرونده سوریه در شورای امنیت

شورای امنیت سازمان ملل امروز جلسه مربوط به انتقال پرونده سوریه به دادگاه جنایات بین المللی لاهه را بررسی می كند.

به گزارش نما، بی بی سی نوشت: شورای امنیت سازمان ملل امروز 5 شنبه موضوع انتقال پرونده سوریه به دادگاه رسیدگی به جنایات بین المللی لاهه را مورد بررسی و به رای گیری اعضای دائم این شورا می گذارد.

گفتنی است روسیه در آستانه برگزاری جلسه امروز شورای امنیت مخالفت خود را با طرح انتقال پرونده سوریه به دادگاه جنایات بین المللی اعلام کرده و نماینده روسیه در این شورا اعلام کرده که مسکو این طرح را وتو خواهد کرد.

گفته می شود چین نیز ممکن است این طرح را وتو کند، چرا که تاکنون چین و روسیه 4 مرتبه تصمیم ها و قطعنامه های این شورا ضد سوریه را وتو کرده اند.

نیک برایانت خبرنگار شبکه بی بی سی در سازمان ملل هم در این باره گفته است: طرح پیش نویس قطعنامه مربوط به انتقال پرونده نزاع در سوریه که بین طرف های درگیر جریان دارد به دادگاه جنایات بین الملل لاهه با موافقت و تایید بیش از 50 کشور رو به رو بوده است.

وی در ادامه افزود:" این کشورها از دادگاه جنایات بین المللی لاهه می خواهند تا در برابر نقض حقوق بشر انجام گرفته در نزاع داخلی سوریه از دو طرف درگیری تحقیقات و بازرسی هایی جدی را انجام دهد.

گفتنی است فرانسه که پیشنهاد دهنده اصلی این پیش نویس به شورای امنیت برای تصویب نهایی است به همراه نماینده سوئیس در سازمان ملل نیز از طرح پیش نویس مذکور حمایت کرده خواستار تصویب این قطعنامه از سوی اعضای دائم شورای امنیت شده اند.
منبع: تسنیم

۱۳۹۳/۳/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...