نسخه چاپی

تظاهرات صدها نفری كاركنان«مك‌دونالد»

صدها نفر از كاركنان رستوران‌های معروف «مك‌دونالد» آمریكا در شیكاگو در اعتراض به پایین‌ بودن دستمزدهایشان تظاهرات برپا كردند و پلیس نیز یكصد نفر از آنها را دستگیر كرد.

به گزارش نما، خبرگزاری رویترز نوشت: کارکنان رستوران‌های «مک دونالد» آمریکا در اعتراض به دستمزد پایین خود تظاهرات برپا کردند.

مأموران پلیس آمریکا بیش از یکصد نفر از معترضان رستوران‌های معروف «مک‌دونالد» آمریکا را که در نزدیکی محوطه شرکت زنجیره‌ای فست‌فود چین در شیکاگو تجمع کرده بودند و خواستار حداقل دستمز 15 دلار برای یکساعت کار و حق اینکه به شکل اتحادیه دربیایند شده بودند را دستگیر کرد.

جدیدترین اعتراضات علیه شرکت مک‌دونالد که بزرگترین اپراتور‌ رستوران‌های جهان از نظر درآمد به حساب‌ می‌آید، یک روز قبل از رأی‌گیری سهام‌داران در خصوص پرداخت اجرایی صورت گرفته است.

راهپیمایی‌های مداوم در اعتراضا به دستمزد پایین کارکنان رستوران‌های مک دونالد موجب شده است که یک مباحثه محلی در خصوص نامناسب بودن دستمزدها در زمانیکه بسیاری از طبقه متوسط یا اقشارکم درآمد آمریکا در گذران زندگی با مشکل مواجه هستند، به وجود آید.

طبق گزارش دفتر آمارهای کار، ۳.۵ میلیون نفر از کارکنان فست‌فود و حسابداران رستوران‌ها در شرق آمریکا میانگین درآمد ۸.۸۳ دلار در ساعت یا همان ۱۸ هزار و ۴۰۰ دلار در سال به ازای ۴۰ ساعت کار در هفته بدون تعطیلات دریافت می‌کنند.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۳/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...