نسخه چاپی

جزئیات نشست خبری پایان اجلاس سیكا

روحانی: شرایط منطقه و جهان امروز به گونه‌ای است كه نیاز به همكاری‌های بیشتر برای برقراری ثبات و امنیت و آرامش در منطقه نیازمند است.

به گزارش نما، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در نشست خبری امروز با رسانه‌ها در چین با اشاره به برگزاری اجلاس سیکا، گفت: اعتماد سازی، برقراری امنیت، ثبات و تعامل بین کشورهای آسیایی از اهداف این اجلاس بوده است.

وی ادامه داد: شرایط منطقه و جهان امروز به گونه‌ای است که نیاز به همکاری‌های بیشتر برای برقراری ثبات و امنیت و آرامش در منطقه نیازمند است.

رئیس جمهور با بیان این که در حاشیه‌ اجلاس ملاقات‌هایی با برخی سران کشورها همچون روسیه، سریلانکا و ... و همچنین دبیر کل سازمان ملل داشته است، گفت: امروز نیز برنامه‌ ملاقات با مقامات چینی در دستور کار ما قرار داشت.

رئیس جمهور گفت: در ملاقات با رئیس‌جمهور چین در زمینه‌ مسائل مختلف اقتصادی و فرهنگی و علمی و همکاری دو کشور در این مسائل و همچنین همکاری در زمینه‌های مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر شد و مواردی را که در بیشکک مطرح شده بود دوباره بررسی کردیم و در مذاکرات برخی از آنها نهایی شد و این مقدمه‌ای بود برای تحولات بیشتر در روابط بین دو کشور ایران و چین.

رئیس جمهور با بیان این که چین اولین شریک تجاری ایران محسوب می‌شود، ابراز امیدواری کرد که همکاری دو کشور ایران و چین در سایر زمینه‌ها نیز افزایش پیدا کند.

وی تاکید کرد: امیدواریم کنفرانس سیکا راهی را بپیماید که در آینده تبدیل به نهادی تاثیرگذار در منطقه و آسیا شود.
منبع: ایسنا

۱۳۹۳/۳/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...