نسخه چاپی

تشدید برخورد با خرده فروشان

رحمانی فضلی: در زمینه برخورد با خرده فروشان خلاء قانونی نداریم و تنها مشكل ما، مشكل زندان، جا و مكان برای این افراد است البته در سال 93 برخورد جدی با خرده فروشان را در دستور كار قرار داده‌ایم.

به گزارش نما، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر صبح امروز در جمع خبرنگاران از آمار سرقت‌ها در سال گذشته ابراز نارضایتی کرد.

وی گفت: آمارها اصلاً راضی‌کننده نبود و فرمانده نیروی انتظامی موظف شد تا طرح ویژه‌ای را ارائه کند تا بتوانیم با کمک مردم، دستگاه‌های امنیتی و بسیج شاهد کاهش چشمگیر آمار سرقت در کشور باشیم.

وی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید آیا علت آزادی خرده‌فروشان و سارقان خلاء قانونی است یا خیر، گفت: در این زمینه خلاء قانونی نداریم و تنها مشکل ما، مشکل زندان، جا و مکان برای این افراد است البته در سال 93 برخورد جدی با خرده فروشان را در دستور کار قرار دارد.

وزیر کشور در ادامه در واکنش به سؤال خبرنگار فارس که پرسید اگر خلاء قانونی نداریم چطور می‌شود یک باند مواد مخدر که سابقه 17 بار دستگیری توسط نهادهای اطلاعاتی و امنیتی مختلف در کشور را دارد، آزادانه به توزیع مواد مخدر بپردازد، گفت: من از این موضوع اطلاعی ندارم و همچین چیزی نشنیده‌ام، این موضوع را بررسی می‌کنیم تا ببینیم مشکل کجا بوده.

همچنین خبرنگاری در مورد آمار دانش‌آموزان معتاد در مدارس با همکاری وزارت آموزش و پرورش با ستاد مبارزه با مواد مخدر پرسید که رحمانی فضلی پاسخ داد: در این خصوص طرح پایش را با همکاری وزارت آموزش و پرورش اجرا می‌کنیم تا پایش اساسی میان دانش‌آموزان انجام شود و مشکل اعتیاد آنها برطرف گردد.

وی همچنین در خصوص جلسه امروز خود با ائمه جماعات نواحی و مناطق استان تهران، گفت: جلسه امروز در پی اجتماعی شدن سیاست‌های مبارزه با مواد مخدر برگزار شد و روحانیت به عنوان بزرگترین محل رجوع مردم برای مبارزه با اعتیاد پای کار آمد.

وی ادامه داد: امیدواریم با تفاهمنامه میان ستاد مبارزه با مواد مخدر و مرکز رسیدگی به امور مساجد یک اقدام عملی و جدی در بحث مبارزه با اعتیاد انجام شود.

در ادامه، خبرنگاری درخواست ورود معتادان متجاهر به مساجد و اسکان آنها در مساجد را داد که رحمانی فضلی با رد این موضوع گفت: مساجد جای کار فرهنگی است، ما معتادان متجاهر را به عنوان یک معتاد به مسجد راه نمی‌دهیم بلکه آنها به عنوان یک مؤمن برای عبادت می‌توانند از مساجد استفاده کنند در غیراین صورت مسجد تنها جای تشکل‌هایی است که می‌خواهند با کارهای فرهنگی در مبارزه با اعتیاد شرکت کنند.

همچنین حجت‌الاسلام علی‌اکبری، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز با مثبت ارزیابی کردن جلسه مشترک با دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مهمترین اقدام عملی ما تشکیل جلسه مشترک و رسیدن به برنامه‌ای مشخص برای مبارزه با اعتیاد خواهد بود.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۳/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...