نسخه چاپی

تست ‎جدیدترین‌ سلاح‌های‌ نزاجا در رزمایش

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت:‌ در رزمایش‌های دوم و سوم خرداد نیرو بر اساس فضای ناهمطراز، جدیدترین سلاح های ساخته شده مركز تحقیقات آزمایش خواهند شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت:‌ در رزمایش‌های دوم و سوم خرداد نیرو بر اساس فضای ناهمطراز، جدیدترین سلاح های ساخته شده مرکز تحقیقات آزمایش خواهند شد.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم پاسداشت شهدا در صبحگاه مشترک دژبان ارتش به مناسبت سوم خرداد با بیان اینکه استقلال، عظمت و آبروی نظام اسلامی مدیون خون شهدا،‌ ایثار جانبازان و رزمندگان است، افزود: آزادسازی خرمشهر قهرمان در کارنامه رزمندگان اسلام جایگاه ویژه ای دارد.

وی گفت: ‌عملیات بیت المقدس ویژگی های منحصر به فردی داشت که آن را از سایر عملیات هشت ساله رزمندگان متمایز می کند.

پوردستان افزود: ‌بعد از عملیات فتح المبین در شمال خوزستان که در ششم فروردین 61 موجب آزادسازی مناطق مختلفی از ایران اسلامی شد، مانور بزرگ نیروهای عملیاتی و جابجایی گسترده رزمندگان از شمال خوزستان به جنوب اجرا شد که این مانور یکی از ویژگی های مهم عملیات بیت المقدس بود.

وی با بیان این که کارشناسان نظامی می دانند چنین جابجایی گسترده ای در جنگ چه اهمیتی دارد و چه مشکلاتی را در پی خواهد داشت، گفت:‌ رزمندگان با همان روحیه، تمام نیروها، تجهیزات، ادوات زره ای و سلاح ها را از شمال خوزستان به جنوب آن منتقل و در دهم اردیبهشت 61 عملیات عظیم بیت المقدس را آغاز کردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: این عملیات تا سوم خرداد به صورت شبانه روزی و مداوم ادامه داشت و مداومت عملیات یکی از ویژگی های مهم بیت المقدس است چرا که 24 روز با همان اراده روز اول مقاومت کردند و ایستادند تا توانستند خرمشهر را آزاد کنند.

پوردستان عملیات عبور از رودخانه کارون و نصب پل های مهندسی با تلاش نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جهاد سازندگی را یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد عملیات بیت المقدس خواند و گفت:‌ نصب پنج پل عظیم زیر آتش گسترده دشمن و تلاطم روخانه کارون بسیار مهم و با ارزش بود.

وی گستردگی اسرای بعثی، وسعت عملیات و ابعاد بین المللی این عملیات را از دیگر ویژگی های عملیات بیت المقدس ذکر کرد و افزود: در عملیات بیت المقدس، دنیا به توان نظامی و قابلیت های عملیاتی رزمندگان اعتراف کرد و فهمید هر چه عرصه را بر ایرانی تنگ کند جوانان این مرز و بوم غیورتر و با اراده تر می شوند.

پوردستان با اشاره به این که بهترین سخن و جمله را حضرت امام (ره) درباره خرمشهر فرمودند که ‌خرمشهر را خدا آزاد کرد، گفت: آنقدر عرصه بر صدام تنگ شده بود که علناً اعلام عجز و ناتوانی کرد و به صورت یک طرفه آتش بس اعلام کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تجارب به دست آمده دفاع مقدس را بسیار گرانبها خواند و افزود: ‌ارتش جمهوری اسلامی ایران از تجربه ای که در هشت سال دفاع مقدس دارد و تجاربی که در عرصه بین المللی به دست آورد از جمله جنگ اول و دوم خلیج فارس، جنگ افغانستان و عراق، توانست چهره اصلی دشمن را در تهدیدهایش بشناسد و راهبردهای خود را به کار بندد تا در فضای ناهمطراز جنگ به راحتی به مقابله با دشمن بپردازد.

پوردستان گفت: تمام ظرفیت های خود را متناسب با این فضا به کار بستیم و با تدوین دکترین عملیاتی، تاکتیکی و طراحی و ساخت سلاح های مورد نیاز توانستیم بر هر تهدیدی فائق شویم.

وی با بیان این که مدت زمان تبدیل ایده به محصول در فضای ناهمطراز کنونی با ظرفیت های بالای نیروی انسانی، کارشناسان و متخصصان جوان ایران اسلامی بسیار کاهش یافته است، افزود: تمامی حرکتها در حاشیه مرزها، ‌منطقه و فرامنطقه را کارشناسان نظامی جمهوری اسلامی ایران رصد می کنند و بر اساس همه تهدیدها آمادگی لازم را داریم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تأکید کرد: ‌ملت ایران مطمئن باشند نیروهای مسلح هیچگاه غافلگیر نخواهند شد و تهدیدهای دشمن و اقدام احتمالی آنان با پاسخی مهلک روبرو خواهد شد.

وی از برگزاری رزمایش های نیروی زمینی در دوم و سوم خرداد ماه خبر داد و گفت:‌ در این رزمایش ها بر اساس فضای ناهمطراز، جدیدترین سلاح های ساخته شده مرکز تحقیقات آزمایش خواهند شد.

پوردستان در پایان با بیان اینکه تقویت بنیه های اعتقادی نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران، از جمله مهمترین کارهایی است که در ارتش انجام می شود، گفت: این همان رمز پیروزی ما در هشت سال دفاع مقدس است.

۱۳۹۳/۳/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...