نسخه چاپی

20درصد افرادجویای‌كار تحت‌پوشش بیمه‌بیكاری

عضو كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: 20 درصد از افراد جویای كار در سال جاری تحت پوشش بیمه بیكاری قرار می گیرند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، محمد اسماعیل سعیدی با اشاره به تصویب پرداخت حداقل معیشت به افراد جویای کار در قالب طرح بیمه بیکاری، افزود: این طرح پس از بررسی در مجلس، به علت بار مالی مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود.

وی اظهارکرد: با توجه به پیش بینی ردیف اعتباری مشخص برای این طرح در بودجه سالجاری و پس از اصلاح موادی از طرح پیشنهادی در کمیسیون اجتماعی مجلس، این طرح در صحن علنی مجلس به تصویب رسید و پس از تدوین آیین نامه توسط دولت اجرایی می شود.

رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در بودجه امسال 20 هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح بیمه بیکاری پیش بینی شده است، گفت: ساز و کار تعیین این 20 درصد در آیین نامه اجرایی طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار که توسط سازمان تامین اجتماعی نوشته می شود، تعیین خواهد شد.

وی افزود: بیمه بیکاری در کلیه کشورهای توسعه یافته برقرار است و ساز و کار های مشخصی هم دارد که این ساز و کار ها ضمانت اجرایی پرداخت مقرری بیمه بیکاری به همه مشمولین است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس نهم با اشاره به اینکه در یکی از کشورهای توسعه یافته، فردی که سه بار برای شغل های متفاوتی معرفی شود و هر سه بار اخراج شود دیگر مشمول بیمه بیکاری نمی شود، گفت: باید علاوه بر تلاش برای گسترش چتر حمایتی این بیمه از سوء استفاده از آن جلوگیری شود.

بر اساس این طرح تصویب شده بیکار متقاضی کار، فرد ذکوری است که به سن 25 سالگی رسیده و یا فرد اناثی است که سرپرست خانوار، بدسرپرست یا خود سرپرست است و حرفه یا مهارتی دارد که به تایید سازمان آموزش فنی و حرفه ای رسیده و در مراکز کاریابی دولتی تعیین شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کرده و حداقل به مدت یک سال پیگیر اشتغال خود باشد و پرداخت حق بیمه یا سابقه اشتغال برای او الزامی نیست.

۱۳۹۳/۳/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...