نسخه چاپی

ساخت سالانه 7.5 كلاس توسط خیران

وزیر آموزش و پرورش گفت: بعد از انقلاب به طور میانگین سالانه 7.5 كلاس توسط خیران مدرسه ساز ساخته شده است.

به گزارش نما، علی اصغر فانی پیش از ظهر پنجشنبه در جشنواره خیران مدرسه‌ ساز استان کرمان به نقش آموزش و پرورش در تربیت آینده سازان مملکت اشاره کرد و گفت: امسال سال " اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" است و یکی از مقوله هایی که آموزش و پرورش می تواند در آن نقش مهمی را ایفا کند فرهنگ است که رهبر معظم انقلاب نیز تاکیدات ویژه ای در این خصوص دارند.

وزیر آموزش و پرورش انتقال فرهنگ از نسل گذشته به نسل آینده را از وظایف مهم آموزش و پرورش دانست و اذعان داشت: فرهنگ نشانه هویت یک ملت است و باید فرهنگ ایرانی اسلامی به آیندگان منتقل شود.

تحصیل 12 میلیون و 500 هزار نفر در مدارس کشور

وی تعداد دانش آموزان کشور را 12 میلیون و 500 هزار نفر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر شش هزار مدرسه نیمه تمام در کشور داریم که از این تعداد 200 مدرسه در استان کرمان است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر برای هر مدرسه به طور میانگین پنج کلاس در نظر بگیریم در واقع 30 هزار کلاس آماده تکمیل در دست داریم که نیازمند مشارکت خیران است.

وی اذعان داشت: هر کدام از خیرین که در زمینه تکمیل مدارس وارد شوند آن مدرسه به نام مورد نظر آنها نامگذاری خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه" خیران مدرسه‌ ساز با هر نیتی که مدرسه را ساختند و هر اسمی که برای مدرسه انتخاب کردند نامگذاری شود" گفت: بر این اساس مدارسی که توسط خیران ساخته می شود باید براساس نظر آن خیر نامگذاری شود و چنانچه نام مدرسه ای تغییر کرده باشد طبق اعلام وزارتخانه آموزش و پرورش باید به اسم مورد نظر خیر تغییر کند.

ساخت سالانه 7.5 کلاس توسط خیران مدرسه ساز

فانی به نقش خیران مدرسه ساز در تعلیم و تربیت اشاره و تصریح کرد: بعد از انقلاب به طور میانگین سالانه 7.5 کلاس توسط خیران مدرسه ساز ساخته شده که در حال حاضر دو میلیلون و 100 هزار دانش آموز در این کلاس های مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: خیرین مدرسه ساز می توانند در زمینه های اداره مدرسه، مقاوم‌ سازی و ساخت و ساز خوابگاه‌ ها در مدارس شبانه‌ روزی روستایی نیز ورود پید کنند.

فانی یکی از سیاست های آموزش و پرورش را توسعه مشارکت عنوان کرد و افزود: مشارکت مردم در امر تعلیم و تربیت امری اجتناب ناپذیر و ضروری است و دانش اموزان، اولیاء و مردم باید در این زمینه ورود پیدا کنند.

منبع: مهر

۱۳۹۳/۳/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...