نسخه چاپی

نظر حدادعادل ‌درباره ‌نجات ‌دریاچه ‌ارومیه

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مجلس در صورت انجام طرح‌های كارشناسی، آماده وضع قانون برای نجات دریاچه ارومیه است.

به گزارش نما، غلام‏علی حدادعادل امروز با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای نجات دریاچه ارومیه اظهار کرد: کارشناسان باید راه حلی برای نجات دریاچه ارومیه ارائه دهند.

وی پاسخ با اینکه اگر راه حلی برای نجات دریاچه ارومیه وجود داشته باشد، مجلس وارد عمل می‏شود یا خیر، افزود: اگر بررسی‏های جامع‌‏الاطراف کارشناسان به نتیجه‏‌ای برسد که نیاز به قانون داشته باشد، مجلس حاضر است اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر، حفظ محیط زیست مصداق امر به معروف و نهی از منکر است. حدادعادل با بیان اینکه دعوت مردم به حفظ محیط زیست یک معروف است، بیان کرد: این امر به عنوان یک وظیفه شرعی باید مد نظر قرار بگیرد.

ایجاد 400 کارگاه در کنار رودخانه جاجرود غیرقانونی است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین در ارتباط با رودخانه جاجرود که به سد ماملو ریخته می‏‌شود و آب آشامیدنی مردم جنوب تهران را تامین می‏کند، گفت: ساخت کارخانه‏‌های آلاینده مانند کارگاه‏‌های آبکاری که از سیانور استفاده می‏‌کنند، در جوار رودخانه جاجرود خطر زیست محیطی برای این منطقه محسوب می‏‌شوند.

وی افزود: نباید اجازه احداث این همه کارگاه را در حاشیه جاجرود می‏‌دادند. حدادعادل با بیان اینکه 400 کارگاه در کنار رودخانه جاجرود غیرقانونی ایجاد شده است، اضافه کرد: از وقتی مسئول وقت می‏‌دید که دارند در حاشیه این رودخانه، شبانه، غیرقانونی و بدون جواز کارگاه می‏‌سازند، سکوت کرد یا رشوه گرفت، این خرابی‏ها به بار آمده است.

وی خاطر نشان کرد: جاجرود از قدیم بهترین مکان برای تفرج مردم تهران بوده است و با این شرایط طبیعی جایی نیست که که ظرف پنج سال با ایجاد 400 کارگاه در این منطقه محیط زیست اینجا را درو کنند و به این حالت درآورند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد این همه کارگاه صنعتی با این همه آلودگی، پسآب و مسمومیت از جمله اشکالات است. حدادعادل ادامه داد: در حال حاضر نیز باید شورای شهر، بخشداری و فرمانداری پردیس و مسئولان محیط زیست با صاحبان صنایع به توافق برسند و چاره‏‌اندیشی کنند و با توافق صاحبان کارگاه‌‏ها سعی کنند، جلوی این ضررها را بگیرند.

طرح مسائل زیست‌‏محیطی در مجمع نمایندگان تهران

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فاضلاب کوی کارگران سد لتیان که سبب آلودگی این منطقه می‏شود، از مطرح کردن این مسائل زیست‏‌محیطی در مجمع نمایندگان تهران خبر داد.

وی تاکید کرد: کارگروهی مخصوص مسائل زیست محیطی باید این مشکلات را پیگیری کند. حدادعادل خاطرنشان کرد: تامین آب آشامیدنی سالم برای شهروندان تهرانی از جمله موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۳/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...