نسخه چاپی

۳۵ اصلاح‌طلب در مجلس نهم دروغ است

عکس خبري -?? اصلاح‌طلب در مجلس نهم دروغ است

نماینده قزوین در مجلس هشتم گفت: چون در مجلس نهم تنها ۸ یا ۹ نفر اصلاح طلب وجود دارد نه تنها فراكسیون اصلاح‌طلبان تشكیل نمی‌شود بلكه آن دسته از كسانی هم كه اصلاح طلب شناخته می‌شدند به گروه مستقلین پیوسته‌اند.



ایلنا نوشت: قدرت الله علیخانی افزود: در مجلس نهم سه جریان سیاسی وجود دارد که دو تای آن اصولگرا است.

وی افزود: با توجه به انتخابات ریاست جمهوری آینده دو گروه اصولگرای حاضر در مجلس نهم هنوز قصد بازار گرمی دارند و برای هم شاخ و شانه می‌کشند.

علیخانی با اشاره به اینکه اکثریت مجلس طرفدار ریاست لاریجانی است خاطرنشان کرد: اکثریت مجلس را گروه جبهه متحد تشکیل می‌دهد که به دنبال ریاست علی لاریجانی و به نوعی ابقای مجدد هیات ریسه فعلی در مجلس آینده هستند.

وی افزود: گروه دیگر از اصولگرایان که با حضور نمایندگان جبهه پایداری، آبادگران و ایثارگران که در مجموع ۷۰ تا ۸۰ نفر از نمایندگان را شامل می‌شود به دنبال انتخاب حداد عادل در سمت ریاست مجلس هستند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه گروه سوم حاضر در مجلس را مستقلین تشکیل می‌دهند، گفت: ‌این گروه شامل باقی نمایندگان است و به دلیل اینکه در مجلس نهم تنها ۸ یا ۹ نفر اصلاح طلب وجود دارد نه تنها فراکسیون اصلاح طلبان تشکیل نمی‌شود بلکه آن دسته از کسانی هم که اصلاح طلب شناخته می‌شدند به گروه مستقلین پیوسته‌اند.

وی در این باره خاطرنشان کرد: به طور مثال آقای پزشکیان که یک چهره شاخص اصلاح طلب شناخته می‌شد امکان دارد حتی به عنوان رییس فراکسیون مستقلین انتخاب شود.

علیخانی با اشاره به اینکه مطالب عنوان شده درباره حضور ۳۵ اصلاح طلب در مجلس نهم دروغ است، افزود: برخی از چهره‌های اصولگرایی که قصد وارد شدن به دعوا‌های سیاسی را نیز ندارند در گروه مستقلین حضور دارند.

وی با تاکید بر اینکه از نظر تفکر سیاسی مجلس نهم هیچ تفاوتی با مجلس هشتم ندارد گفت: مجلس نهم‌‌ همان شاکله مجلس هشتم را دارد و نیروهای اصلی اصولگرا که در مجلس هشتم حضور داشتند در دوره آینده مجلس نیز حضور دارند.

وی در پایان افزود: به نظر می‌رسد اگر تنشی بین مجلس هشتم و دولت وجود داشت در مجلس نهم نیز دنبال شود و ادامه پیدا کند زیرا با توجه به عدم تغییر فضای سیاسی مجلس رویکرد‌ها و مشکلاتی که در مجلس هشتم وجود داشت به مجلس نهم انتقال پیدا کرده است.

۱۳۹۱/۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...