نسخه چاپی

علت رئیس‌جمهور شدن روحانی از دید باهنر

دبیر جامعه اسلامی مهندسین كشور ‌با اشاره به اینكه اعتقاد داریم اصولگرایی غیر‌اصلاح‌طلب و اصلاح‌طلبی غیر‌اصولگرا نباید داشته باشیم، گفت: هر چند دیدیم كه برخی با واژه اصلاح‌طلبی و اصولگرایی ساختارشكنی كردند.

به گزارش نما ، محمدرضا باهنر عصر امروز ‌در جلسه تبیین نسبت اعتدال و اصولگرایی در جمع اعضای جامعه اسلامی مهندسی استان اصفهان و مسئولان استانی اظهار کرد: بحث ما در ‌ارتباط‌ با اصولگرایی و اعتدال است هر چند که در فضای کنونی برخی دلواپسی‌ها و دلاوری‌هایشان را در برابر دولت مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه به سالگشت انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم نیز نزدیک می‌شویم، بیان کرد: تا آنجا که اطلاع دارم آقای روحانی نیز از ماه‌های ابتدای آمدنشان گروهی را مسئول کردند برای کار تحقیق و پژوهش که اعتدال را تعریف کنند که این اقدام خوب و مثبتی بود.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری تأکید کرد: ‌امیدواریم این واژه اعتدال زودتر از دیدگاه کسانی که در صدد تبیین این واژه هستند بیان شود.

وی با اشاره به اینکه هنوز از زمان دوره اصلاحات که هر کس واژه‌ای را تعریف می‌کرد و از ظن خود یار من می‌شد زمان زیادی نگذشته است، تأکید کرد: به یاد داریم که در زمان دولت خاتمی واژه جامعه مدنی از زبان ایشان بیان شد و هر کسی معنای این جمله را از مدینة النبی تا یک جامعه لائیک بیان کرد.

باهنر ادامه داد:‌ در آن زمان هر کسی بنا به سلیقه و طیف و افکار خود واژه جامعه مدنی را تعریف و تفسیر کرد هرچند بالاخره ما نفهمیدیم که مؤسس این واژه چه نیتی از بیان این واژه داشته است.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد داریم اصولگرایی غیر‌اصلاح‌طلب و اصلاح‌طلبی غیر‌اصولگرا نباید داشته باشیم، گفت: هر چند دیدیم که برخی با واژه اصلاح‌طلبی و اصولگرایی ساختارشکنی کردند.

دبیر جامعه اسلامی مهندسین کشور با اشاره به فضای سیاسی موجود اظهار کرد: اگر از پنجره سیاسی به قضیه نگاه کنیم امروز 4 گروه به تفکر در صحنه سیاسی کشور حضور دارند که شامل اصلاح‌طلبان تندرو، اصلاح‌طلبان معتدل، اصولگرای تندرو رادیکال و اصولگرای معتدل می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گریزی به انتخابات یازدهم رئیس‌جمهوری زد و درباره تحلیلش از انتخابات یازدهم بیان کرد: اگر همه دلایل را جمع کنیم که به این نتیجه برسیم که چرا اینچنین شد که شاهین خوشبختی یا حتی گرفتاری روی سر جناب روحانی نشست می‌توان دلایل متفاوتی را مطرح کرد.

باهنر بیان کرد: علت اصلی این نتیجه انتخابات یازدهم را در این می‌بینم که افکار عمومی کشور پس از 16 سال درگیری و یا حتی تفکر و تعامل با دو جریان تندرو اصولگرایی و اصلاح‌طلبی به اعتدال و میانه‌روی پناه بردند و از بین کاندیداهای حاضر هیچ شخصی جز روحانی که خود مدعی اعتدال بود و من نیز مدعی هستم که با شناختی که از وی دارم در سابقه‌اش جز اعتدال ندیده‌ام به عنوان رئیس‌جمهور معتدل‌گرا از بین کاندیداها انتخاب شد.

۱۳۹۳/۳/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...