نسخه چاپی

نرخ بلیت اتوبوس فعلا ثابت می‌ماند

رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافری اعلام كرد: تا زمانی كه بار قطعی هزینه‌های جدید در حمل و نقل برون‌شهری محاسبه نشود نرخ بلیت اتوبوس‌های بین شهری نیز تغییر نخواهد كرد.

به گزارش نما ، احمدرضا عامری در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: پس از افزایش 20 درصدی نرخ اتوبوس‌های بین شهری در سال 92 تاکنون هیچ تغییری در نرخ‌ها صورت نگرفته است.

وی درباره میزان هزینه‌های افزایش یافته اتوبوس‌های بین شهری پس از اجرای گام دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها نیز اظهار کرد: مسلما با افزایش قیمت سوخت هزینه اتوبوس‌های بین شهری نیز بالا می‌رود و وقتی نرخ سوخت بین 45 تا 70 درصد افزایش یابد این هزینه مستقیما به اتوبوس‌ها منتقل می‌شود.

عامری ادامه داد: البته این مساله هنوز در نرخ‌های بلیت‌ تغییری ایجاد نکرده و تا زمانی که افزایش هزینه‌ها در حوزه‌های مختلف مانند سوخت و تعمیرات مشخص نشود، هیچ گونه تغییری در نرخ‌ها نخواهیم داشت.

رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافری درباره برنامه‌های این اتحادیه برای بالا بردن کیفیت و نوسازی ناوگان بین شهری نیز توضیح داد: تاکنون رانندگان اتوبوس و اتحادیه از ماشین‌هایی استفاده کرده‌اند که خودروسازان تولید و وارد بازار کرده‌اند از این رو اگر بناست تغییری از نظر کیفی در این حوزه ایجاد شود در وهله اول باید در کیفیت ماشین‌های تولیدی خودروسازان تغییر ایجاد شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر میانگین سن اتوبوس‌های درحال تردد درجاده‌ها از 12 سال به 13 و 14 سال رسیده که این موضوع باعث می‌شود در آینده نیاز به نوسازی ناوگان حتمی باشد.

عامری با بیان این‌که تاکنون اعتبارات لازم برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی بین شهری اختصاص نیافته است، اظهار کرد: این مساله باعث شده بحث نوسازی ناوگان با مشکلاتی روبرو شود که امیدواریم در آینده با تخصیص اعتبارات لازم موضوع نوسازی نیز طبق برنامه‌ها پیش رود و عملیاتی شود.

۱۳۹۳/۳/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...