نسخه چاپی

تكرار تجربه پرسپولیس در استقلال

محمدرضا تهرانی

در حالی که وزارت ورزش و جوانان و نماینده تام‌الاختیارش در امر خصوصی‌سازی هر روز راهکارهای متعددی برای سرانجام گرفتن استقلال مطرح کرده و وعده یافتن اسپانسری بهتر از پرسپولیس را می‌داد و حتی رقم آن را بالغ بر 45 میلیارد تومان اعلام کرد، اما شرایط به گونه‌ای دیگر پیش رفت!

از جمله اسپانسرهای مدنظر وزارت ورزش و جوانان برای حمایت از استقلال «مهدی پرهام» مالک پیشین نساجی مازندران بود که با اعلام انصراف از سرمایه‌گذاری در باشگاه استقلال می‌گوید: «وزارت ورزش و جوانان تنها یک سال استقلال را در اختیارمان می‌گذارد و تازه اجازه درآمدزایی و استفاده از برند استقلال راهم نداریم! در ضمن وزارت ورزش در نظر دارد مانند باشگاه پرسپولیس «9» نفر را به عنوان اعضای هیأت مدیره جدید استقلال انتخاب کند و هفت عضو جدید را نیز خودشان بچینند... من هم گفتم به شرطی حاضر به سرمایه‌گذاری و هزینه کردن در استقلال هستم که پنج عضو هیأت مدیره جدید را خودم انتخاب کنم ولی آقای خادم روی حرفش اصرار داشت و من به همین خاطر انصراف دادم آخر نمی‌شود که من سرمایه‌گذاری و هزینه کنم و تصمیم‌گیری با وزارت ورزش و جوانان باشد!».

و از طرفی در همین راستا «سید شریف حسینی» رئیس کمیته فوتبال فراکسیون ورزش و نماینده مردم محترم اهواز درمجلس شورای اسلامی اعلام می‌کند که هنوز نامه‌ای از وزارت ورزش و جوانان مبنی بر خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نه خانه ملت نرسیده که اقدامی صورت پذیرد! و هیأت مدیره این دو تیم باید موقت و توسط وزارت دارایی انتخاب شوند.

همچنین «اسماعیل کوثری» نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی پیرامون خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس گفت مجلس چارچوب خاصی را برای خصوصی سازی این دوباشگاه تعیین کرد و توقع داشت وزارت ورزش در راستای همین اهداف حرکت کند. نکته‌ای که محقق نشد و دورنمای مثبتی هم به چشم نمی‌خورد! بنده معتقدم این وزارت ورزش است که کم کاری کرده و موظف بود با سیاستهای مجلس شورای اسلامی هماهنگ باشد.

وقتی این اظهارات را کنار هم قرار می‌دهیم، این سئوال در ذهن‌مان متبادر می‌شود که آیا این اتفاقات از روی عمد است یا تعلل زیادی!؟

خوب است مسئولین وزارت وزرش و شخص «امیررضا خادم» شرایطی به وجود بیاورند تا تمام کسانی که توانایی حضور درصحنه را دارند یا علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ورزش هستند پای در میدان گذاشته و بخت خود را در این عرصه آزمایش کنند. به نظر می‌رسد این رفتارها نوعی سنگ‌اندازی جلوی پای بخش خصوصی باشد و هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد سرمایه‌گذاری کند و تصمیم‌گیری را به دیگران واگذارد!

وزارت ورزش و جوانان که مدعی بود افراد سیاسی و نمایندگان مجلس به هیأت مدیره استقلال و پرسپولیس راه نخواهند یافت در یک چرخش عجیب 180 درجه ای «مقداد نجف‌نژاد» رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی را برای هیأت مدیره استقلال انتخاب کرد! سئوالی که در این رابطه مطرح می‌شود، این است که ره‌آورد این نمایندگان درگذشته برای استقلال و پرسپولیس چه بوده است؟ آیا آنان می‌توانند همزمان هم به مشکلات فراوان حوزه انتخابیه خود برسند و هم ازعهده کار زیاد این دو باشگاه برآیند!؟

چرا اسپانسرها ابتدا با توپ پر وارد می‌شوند و بعد از مذاکره با وزارت ورزش و جوانان ناگهان «جا» می‌زنند!؟ آیا این دو باشگاه قابل فروش یا حتی اجازه به شرط تملیک است؟ اگر قرار باشد اوضاع به همین منوال که وزارت ورزش در نظر گرفته، ادامه پیدا کند، نه تنها هیچ اتفاقی نمی‌افتد، بلکه از گذشته هم بدتر خواهد شد! و در نتیجه این دو باشگاه را باید بلاتکلیف‌ترین باشگاه ایران قلمداد کرد! باشگاه‌های مردمی که طرفداران پرشمار آن با نگرانی فراوان وقایع آن را دنبال می‌کنند.

در واقع بلاتکیلفی موجود، مستقیم به وزارت ورزش و جوانان برمی‌گردد و نبود برنامه‌ای اصولی و همگام با سیاست‌های مجلس شورای اسلامی پذیرفتنی نیست.

از سوی دیگر همین رفتارها بر شایعات مختلف مبنی بر تصنعی بودن بحث واگذاری و تقبل هزینه‌های استقلال و پرسپولیس از طرف دولت دامن می زند.

۱۳۹۳/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...