نسخه چاپی

از صدور فتوای جهاد نكاح تا محرمیت از طریق چت!

حجت الاسلام علی امیرخانی، پژوهشگر پژوهشگاه اهل البیت (ع) در دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به آسیب های صدور فتاوای وهابیت گفت: برخی از فتواهایی كه این فرقه مجعول صادر می كند، بنیان خانواده ها را دچار تزلزل كرده و بی اعتمادی میان زن و شوهر را سبب می شود.

حجت الاسلام علی امیرخانی، پژوهشگر پژوهشگاه اهل البیت (ع) در دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به آسیب های صدور فتاوای وهابیت گفت: برخی از فتواهایی که این فرقه مجعول صادر می کند، بنیان خانواده ها را دچار تزلزل کرده و بی اعتمادی میان زن و شوهر را سبب می شود.
وی ادامه داد: به طور مثال صدور فتوای جهاد نکاح یا محرم شدن زن و مرد با شرایطی بسیار نامناسب و به دور از شرع و عرف و عقل یا رواج ازدواج های اینترنتی به شیوه ای نامعقول، از جمله مواردی است که می توان به آن اشاره کرد.
این پژوهشگر تصریح کرد: البته بسیاری از فتواهای وهابیت اگر چه از سوی بزرگان آنها صادر می شود اما به دلیل مخالفت با عقل و عرف و شرع، در جامعه عملا پیاده نمی شود یا به دلیل تقابل داشتن با ذات و فطرت با مخالفت شدید روبه رو می شود و آن دسته که اجرا می شود، مشکلات فراوانی را از جمله از هم پاشیدگی خانواده ها و دلزدگی و دلسردی میان زوجین را به همراه دارد چرا که طبیعت و ذات انسان نمی پذیرد مثلا همسر او رابطه ای غیر مشروع به نام دین و جهاد با افراد دیگر داشته باشد در واقع صدور این فتاوا به نوعی لاابالی گری دینی یا بی بند و باری با نام دین است.
کارشناس ارشد مذاهب اسلامی عنوان کرد: این روش باطلی که وهابیت در پیش گرفته، روشی است که عقل را تعطیل کرده و با توجه به ظاهر دین، فتواهایی صادر می شود که با عقل هر انسانی در تضاد است و متاسفانه این احکام به نام دین تمام می شود که این امری بسیار ناپسند است.
وی در ادامه ابراز کرد: وهابیت با توجه به روش نامعقول و نامانوسی که برای استخراج احکام خود در پیش گرفته، عقاید شیعه و اهل سنت را رد می کند؛ به طور مثال آنها مساله توسل یا زیارت قبور را شرک می دانند در صورتی که این امور در فطرت انسان ها خوابیده است و مخالفت با آنها، مخالفت با فطرت است.
حجت الاسلام امیرخانی بیان کرد: از جمله عوارض صدور فتاوای خانمان برانداز وهابیت، تولد فرزندانی نامشروع است که حاصل این ازدواج های اینترنتی است چرا که در این سبک زن و مرد در دو سرزمین یا شهر یا نقطه جدا از هم تنها با یک رابطه مجازی، مجاز هستند هر رابطه ای نامشروع با فرد دیگری داشته و فرزندی که در این میان حاصل می شود، منتسب به آن مردی است که در فضای مجازی با زن آشنا شده و ازدواج کرده و به این ترتیب تمامی احکام فقهی و حقوق اسلامی مانند ارث به آن فرزند نامشروع تعلق می گیرد.
وی یادآور شد: همچنین در بحث محرم شدن زن و مرد در محل کار با شیوه ای غیر عقلی و عرفی و شرعی، کانون خانواده ها از هم می پاشد و همسر آن زن دیگر نمی تواند به زندگی با او ادامه دهد؛ یا در جهاد نکاح وهابیت قصد دارد تنور جهاد و اقدامات تروریستی خود را با هر وسیله ای گرم نگه داشته و در میان افراد خود ایجاد انگیزه کند و برای این کار از زن هم استفاده جهادی می کند و هم استفاده جنسی و برخی از زنان(حتی زنانی که همسر دارند) نیز تنها با امید و وعده ثواب جهاد، اقدام به این کار می کنند. لذا صدور این قبیل فتاوا، جامعه را دچار چالش کرده و با ایجاد دگرگونی در سبک زندگی افراد، خانواده ها را از هم می پاشد.

۱۳۹۳/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...