نسخه چاپی

آیا می دانید گوشی هوشمند شما منوهای مخفی دارد؟

با وارد كردن كد های مناسب, می توانید به منو های مخفی گوشی هوشمند خود دست پیدا كنید. در بعضی از این منوها، ابزارهای آزمایش سخت افزار گوشی نیز وجود دارد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ کد و منو های مخفی در گوشی هوشمند موضوع خاصی نیست, اما جدید است. امروزه، یک منوی مخفی تقریبا در تمام گوشی های هوشمند وجود دارد و برای دسترسی به آن باید کد مناسب را وارد کنید.

حال سوال پیش می آید که چه کدی؟ حتما قبلا در رابطه با کد (*#06#) که در گوشی های قدیمی وارد می کردید، شنیده اید. اگر آن را در گوشی خود وارد کنید، (IMEI) شماره شناسایی گوشی شما نمایش داده می شود. در گوشی های هوشمند نیز کد هایی وجود دارد که به همین صورت, منوهایی را به نمایش در می آورد.

در گوشی های iPhone کد (*3001#12345#*) را در (Phone app) وارد کنید و سپس کلید تماس را فشار دهید تا به منوی تست دسترسی پیدا کنید. شما می توانید اطلاعات سیم کارت، وضعیت شبکه تلفن و تمان شماره های رمزی را مشاهده کنید.

کد و منوهای مخفی در اندروید در مدل های مختلف، متفاوت است. اما کد (*#*#4636#*#*) یا (*#*#INFO#*#*) ممکن است در بیشتر آنها عمل کند. بعد از دسترسی به منو مراقب باشید تا هیچ کلیدی را فشار ندهید، مگر اینکه بدانید که چه می کنید.

و اگر شما یک نوکیا لومیا دارید، کد (##634#) را وارد نمایید تا بتوانید از ابزار تشخیصی برای آزمایش سخت افزار گوشی استفاده کنید. از این منو می توانید مصرف باتری را نیز در همان لحظه مشاهده کنید.

۱۳۹۳/۳/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...