نسخه چاپی

پرواز پهپاد‌ها در روز دوم رزمایش نزاجا

معاون تربیت و آموزش نیروی زمینی ارتش با اشاره به جزئیات رزمایش بیت‌المقدس ۲۶ از پرواز پهپاد‌ها و مقابله با هلی‌برن دشمن فرضی در دومین روز از رزمایش بیت‌المقدس ۲۶ خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، امیر حسین شکوهی دقایقی پیش در حاشیه رزمایش بیت‌المقدس 26 در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های این رزمایش اظهار کرد: در 26 سال گذشته، همزمان و مقارن با عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر و به یاد آن روزها و دلاورمردی‌ها، رزمایش بزرگ علمی و دفاعی بیت‌المقدس در منطقه نصرآباد اصفهان به دور از همه تعلقات دنیوی و مادی، اجرا می‌شود.وی افزود: با توجه به تهدیدات منطقه‌ای و جنگ‌های آینده و به منظور آموزش دانشجویان دوره عالی و در راستای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا، فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی زمینی ارتش، این رزمایش با تجهیزات به روز و آموزش‌های تخصصی اجرا می‌شود.

معاون تربیت و آموزش نیروی زمینی ارتش درباره اهداف این رزمایش بیان کرد: هدف اصلی از انجام این رزمایش، ارتقای سطح کیفی کارکنان بوده و در این رزمایش، اجرای عملیات به صورت 2 طرفه بوده و زبده‌ترین نفرات در آن شرکت می‌کنند.

وی افزود: ارتقای سطح اعتماد به نفس فرماندهان، ارائه نوآوری‌ها، تست انواع موشک‌ها و اجرای جنگ عملیات روانی نیز از دیگر اساس این رزمایش به شمار می‌رود.

امیر شکوهی به عملیات‌های این رزمایش اشاره کرد و گفت: در مرحله نخست، پهپادهای دشمن شناسایی را انجام می‌دهند و رزمندگان ما به صورت کاملاً پنهان بر روی زمین دیده نمی‌شوند و مخفی هستند و در ادامه نیز هواپیماهای بدون سرنشین دشمن منطقه را شناسایی کرده و بلافاصله نیروهای هوایی دشمن منطقه را بمباران می‌کنند و نیروهای شناسایی خودی وارد صحنه عملیات می‌شوند.

وی بیان کرد: در این مرحله رسته رده تأمینی وارد عملیات شده و علیه دشمن عملیات اجرا می‌کنند و عملیات شناسایی با رزم نیز توسط این نیروها انجام شده و آنها بلافاصله مخفی شده و به مرحله عملیات پدافند قاطع باز می‌گردند.

معاون تربیت و آموزش نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: در این مرحله دشمن تصور می‌کند عملیات نیروهای خودی تمام شده و قوای عمده دشمن وارد می‌شوند و ما کمین آتش‌باری به وسیله گردان‌های توپخانه کاتیوشا را انجام داده و در این مرحله همه سلاح‌های ما بدون نفرات بر علیه دشمنان وارد عملیات شده و دشمن متوقف می‌شود.

وی بیان کرد: در ادامه نیز دشمن عملیات هلی‌برن انجام می‌دهد و پشت نیروهای ما عملیات اجرا می‌کند که با توجه به تمرینات صورت گرفته، عملیات ضد هلی‌برن دورانی انجام شده و نیروهای دشمن نابود می‌شود.

امیر شکوهی گفت: دشمن بعد از ناکامی در این مرحله شیمیایی اجرا کرده و یگان‌های ما عامل شیمیایی را علیه دشمن عملیاتی می‌کنند و در این بخش عملیات به شب رسیده و عملیات تک شبانه صورت می‌گیرد و فردا نیز با اجرای تک محدود روزانه، عملیات نیروهای خودی با کلیه ادوات و تجهیزات نظامی از جمله شلیک موشک "ام 119" از تانک "تی 79" انجام می‌شود و موشک "تاو" نیز توسط بالگرد کبری شلیک می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انواع سلاح‌ها از بالگردها شلیک شده و در ادامه با پوشش خوب، عملیات آفندی صورت گرفته و باقیمانده دشمن نیز نابود می‌شود.


رزمایش بیت‌المقدس 26 از صبح امروز پیش با حضور امیر پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش در اصفهان آغاز شد.

۱۳۹۳/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...