نسخه چاپی

شكایت یك بانك خصوصی از قاضی‌پور

بانك پاسارگاد در پی اظهارات نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس نهم مبنی بر دریافت وام ۸ میلیارد دلاری این بانك از بانك مركزی و سرمایه گذاری در دبی، از این نماینده شكایت كرد.

به گزارش نما، نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس نهم در جریان بررسی کلیات طرح دائمی شدن قانون اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی، در نطق پیش از دستور جلسه علنی 26 فروردین ماه به بیان اظهاراتی در خصوص بانک پاسارگاد پرداخت و اعلام کرد که این بانک 8 میلیارد دلار سرمایه گذاری در دبی با منابع دولتی انجام داده است.

وی گفته است که "بانک پاسارگاد دو مورد سرمایه‌گذاری هر کدام به میزان 4 میلیارد دلار انجام داده که این سرمایه‌گذاری از طریق منابع و ارز دولتی در دبی صورت گرفته است؛ سوال این است که چرا سازمان بازرسی به این موضوع ورود نکرده آیا این سازمان خواب است؟"

قاضی پور همچنین دیروز در گفت‌وگویی با یکی از رسانه‌ها اعلام کرده است که "دادسرای تهران برای بانک پاسارگاد کیفر خواست صادر کرد".

در پی اظهارات این نماینده مجلس علیه بانک پاسارگاد با خبر شدیم، بانک پاسارگاد بخاطر اظهارات قاضی پور علیه این بانک از وی شکایت کرده است.

گفتنی است پیش از این یک مقام در بانک مرکزی به خبر دریافت وام 8 میلیارد دلاری بانک پاسارگاد واکنش نشان داده و اعلام کرده بود که " اصلاً این که بانکی به طور ارزی از بانک مرکزی وام ریالی یا ارزی بگیرد وجود ندارد و در ارتباط با وام ریالی ، خط اعتباری برای بانک ها در نظر می گیرند که سود آن نیز بالا است و از این رو بانک ها سعی می کنند هر چه سریعتر نسبت به بازپرداخت مبلغی که از خط اعتباری خود استفاده کرده اند اقدام نمایند، ضمن اینکه بانک پاسارگاد هیچگونه خط اعتباری ریالی هم از بانک مرکزی درخواست نکرده است. لذا اینکه 8 میلیارد دلار به یک بانک خصوص وام پرداخت شده و در دبی سرمایه گذاری شده تکذیب می شود."

۱۳۹۳/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...