نسخه چاپی

هشدار جدید مسكو به واشنگتن

معاون وزیر خارجه روسیه با هشدار در مورد هر نوع تصمیم شتاب زده آمریكا برای ادامه تحریم‌ها گفت: زمان آن رسیده كه واشنگتن بفهمد با زبان زور و تحریم نمی‌تواند به اهداف خود برسد.

معاون وزیر خارجه روسیه با هشدار در مورد هر نوع تصمیم شتاب زده آمریکا برای ادامه تحریم‌ها گفت: زمان آن رسیده که واشنگتن بفهمد با زبان زور و تحریم نمی‌تواند به اهداف خود برسد.

به گزارش فارس به نقل ازخبرگزاری «ایتارتاس»، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مقامات مسکو به همتایان آمریکایی هشدار می‌دهند که از هر نوع تصمیم گیری شتاب زده در زمینه تحریم این کشور خودداری کنند.

ریابکوف در جمع خبرنگاران گفت: "من از همینجا می‌خواهم باردیگر به طرف آمریکایی در مورد ادامه تحریم‌ها علیه روسیه هشدار دهم. این خطر همچنان وجود دارد که تحریم‌های مضاعف آمریکا علیه روسیه همچنان ادامه پیدا کند."

این دیپلمات بلندپایه یادآور شد: "این تلاش‌ها تنها به خاطر اوکراین و یا سوریه نیست. حتما شنیده‌اید که یکی از بانک‌های روسیه و روسای آن هم در فهرست تحریم‌های دولت آمریکا قرار گرفته‌اند که هیچ ارتباطی به اوضاع اوکراین ندارد. ضمن اینکه تحریم‌های به اصطلاح «فهرست ماگینسکی» هم به تازگی گسترش یافته است که در واقع همه آنها حلقه‌های یک زنجیره هستند.

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: "متاسفانه آمریکا نمی‌تواند یک مسئله ساده را درک کند و آن اینکه «تحریم بعنوان یک ابزار کارآیی ندارد» و تمایل مقامات واشنگتن برای رسیدن به اهداف خود از این طریق غیرممکن است و ضرر چنین اقداماتی روابط بین روسیه و آمریکا را بطور جدی مورد تهدید قرار داده است."

ریابکوف با تاکید بر اینکه روسیه بهر حال به این تحریم‌ها واکنش نشان داده و خواهد داد، افزود: "وقت آن رسیده که از چنین منطقی دست برداشت. اگر طرف آمریکایی‌فکر می‌کند که در جایی مشکلی وجود دارد، باید به دنبال راه حل آن باشد، مسائل باید با بررسی و از طریق گفت‌وگو و یافتن توافق حل و فصل شوند و نه از طریق اعمال زور. چنین برخوردی در مورد روسیه به هیچ وجه کارساز نیست."

۱۳۹۳/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...