نسخه چاپی

كاهش تجارت چمدانی در فروردین ماه امسال

بر اساس آمار گمرك در فروردین ماه سال۹۳ حدود ۵ میلیون و ۵۷۸ هزار دلار و به طور متوسط در هر روز ۱۸۰ هزار دلار كالا از طریق تجارت چمدانی از گمركات مرزی به كشور های CISارسال شده است.

به گزارش نما، بر اساس آمار گمرک در فروردین ماه سال ۹۳ حدود ۵ میلیون و ۵۷۸ هزار دلار و به طور متوسط در هر روز ۱۸۰ هزار دلار کالا از طریق تجارت چمدانی از گمرکات مرزی به کشور های CISارسال شده است که این رقم تنها در حدود ۰.۲۷ درصد از ارزش کل صادرات کشور را تشکیل می دهد.

بر اساس این گزارش در فروردین ۹۲ صادرات به طریق چمدانی حدود ۹ میلیون و ۳۶ هزار دلار بوده که معادل ۰.۴۵ درصد از ارزش کل صادرات کشور در فروردین ۹۲ را شامل می شود .

مقایسه ارزش صادرات در مدت یاد شده حاکی از کاهش ۳۸.۲۷ درصدی ارزش تجارت چمدانی در فروردین ۹۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

در مدت یاد شده گمرک آستارا با اختصاص ۲۴.۲۲ درصد از ارزش تجارت چمدانی رتبه اول،گمرک جلفا با اختصاص ۱۶.۳۱ درصد از ارزش تجارت چمدانی رتبه دوم و گمرک بیله سوار با سهم ۱۳.۹۵ درصدی در رتبه سوم قرار دارد.

گفتنی است بر اساس آمار اعلام شده از سوی گمرک صادرات تجارت چمدانی از لحاظ از گمرک پلدشت دارای کاهش ۱۰۰ درصدی ،منطقه آزاد انزلی کاهش ۹۶.۱۲ درصدی ،گمرک باجگیران کاهش ۷۱.۳۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

۱۳۹۳/۳/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...