نسخه چاپی

اكران "چ" برای عشایر و مرزنشین‌ها

مدیر موسسه درخشان آفتاب عالمتاب از تصمیم موسسه برای اكران فیلم ها برای عشایر و مرزنشین های كشور خبرداد و گفت: قصد داریم چند نیرو با ویدئوپروژكشن به داخل روستاها بفرستیم و این كار را با فیلم چریكی مثل فیلم «چ» شروع كنیم.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، محمد نجفی زاده، مدیر موسسه درخشان آفتاب عالمتاب صبح امروز (شنبه) در نشست تشریح برنامه های این موسسه در مورد طرح اکران های جنبی فیلم ها و طرح ملی سینما روشن (اکران فیلم در شهرستان ها) افزود:

ما در شورای سیاستگذاری این موسسه تلاش می کنیم مدیریت اکران های جنبی را نظم دهیم.

وی با بیان اینکه تصمیم گرفتیم برای اولین مرحله کار خود اکران دانشگاهی فیلم چ شروع کنیم، افزود: اکران جنبی این فیلم را از یک اسفندماه آغاز کردیم و 90 دانشکده تا بیستم اسفندماه سال گذشته با برنامه ریزی موسسه ما این فیلم را اکران کردند.

مدیر موسسه درخشان آفتاب عالمتاب تاکید کرد: اکران های دانشجویی شرایطی مناسب و ارزان برای دیدن فیلم را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

نجفی زاده فیلم «شیار 143» را دومین فیلم این طرح عنوان کرد و گفت: اکران «شیار 143» از اول اسفندماه سال گذشته شروع شد و تا سوم خرداد ماه امسال در دانشکده های کشور اکرانش ادامه دارد و تا به امروز 80 دانشکده آن را نمایش داده است و فروشی نزدیک به 120 میلیون تومان داشته است.

به گفته نجفی زاده شورای سیاستگذاری طرح سینمای روشن تلاش دارد که ظرفیت های اکران در شهرهای مختلف را پویا کند و برای این کار اولین سامانه تخصصی اکران های عمومی به آدرس filmekran.com را راه اندازی کرده است.

وی با اشاره به اینکه ما برای فیلم ها اکران های اصلی و جنبی را در نظر گرفته ایم، توضیح داد: طرح اصلی همان اکران فیلم ها در سینماهای موجود در شهرها است اما طرح جنبی محل هایی چون فرهنگسراها، سالن کتابخانه ها و اماکنی که شرایط اکران را دارند اما فیلم در آنها اکران نمی شود، بنابراین ما در برنامه کاری موسسه اکران فیلم را در این فیلم ها برنامه ریزی می کنیم.

تلاش برای بهتر و بیشتر دیده شدن فیلم ها از دیگر نکاتی بود که نجفی زاده در این نشست به آن اشاره کرد و توضیح داد: سالن های سینماهای کشور در شرایطی هستند که امکان تعطیل شدن آنها نزدیک است و ما تلاش داریم شرایطی مهیا شود که فیلم ها در شرایط مناسبی اکران شوند و مردم به سینما بیایند.

وی در توضیح تغییر عنوان طرح سینمای خاموش به روشن نیز گفت: دوستان سیاست گذار ما اعتقاد داشتند نام این طرح بار روان شناختی منفی دارد بنابراین عنوان طرح را به «سینمای روشن» تغییر دادیم.

مدیر موسسه درخشان آفتاب عالمتاب گفت: برخی سالن ها در کشور وجود دارد که اگر همه آنها فعال شوند تعدادشان از سالن های سینمای آمریکا نیز بیشتر می شود اما هیچ گونه فکری در گذشته وجود نداشته که از ظرفیت های آن استفاده شود.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که رفاه اجتماعی و فرهنگسازی باید در حوزه سینما صورت بگیرد بنابراین باید در خصوص استفاده از تمام ظرفیت های اکران در سراسر کشور فکری بکنیم.

نجفی زاده گفت: طبق آمار انجمن سینماداران 190 سالن سینما در کشور داریم که از این تعداد 54 سالن در تهران و 136 سالن در شهرستان است. آمار قابل توجه این است که از این 190 سالن ، تنها 66 شهر از 1200 شهر ایران دارای سینماهستند. با نگاهی به این آمار نقاطی که سینما نداریم و لزوم پویا کردن سایر ظرفیت های اکران مشخص می شود و موسسه درخشان آفتاب عالمتاب توانایی دارد برای شهرهایی که فاقد سینما هستند فیلم را به صورت دی وی دی اکران کند.

وی در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر اینکه آیا شما در ساخت سالن سینما هم دخالت می کنید گفت: ما تنها ظرفیت های اکران را شناسایی می کنیم و در ساخت سالن سینما دخالتی نداریم ولی با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سالن هایی که در اختیار ما قرار می گیرد تجهیز می کنیم تا در آینده مجبور نشویم فیلم را به صورت دی وی دی نمایش دهیم.

مدیر موسسه درخشان آفتاب عالمتاب با اشاره به اینکه این موسسه هر فیلمی که پروانه نمایش داشته باشد را در اکران های جنبی حمایت می کند، گفت: تا به امروز در شهرستان ها با فروش بلیطی 2 هزار تومان، در مجموع 6 هزار و 879 نفر در شهر های بدون سینما فیلم «چ» را دیدند.

۱۳۹۳/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...