نسخه چاپی

آغاز مذاكرات ایران و آژانس در روز دوم

نماینده‌ دایم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حال ورود به مقر نمایندگی دیپلماتیك ایران برای انجام گفت‌وگوها با آژانس به خبرنگاران گفت: ما گفت‌وگوهای خوبی داشتیم. همه چیز در مسیر صحیح قرار دارد، فضا بسیار سازنده است.

دومين روز مذاكرات ايران و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي صبح امروز (سه‌شنبه) به وقت محلي در محل نمايندگي ايران در وين آغاز شد.

به گزارش ايسنا علي‌اصغر سلطانيه روز سه‌شنبه پيش از آغاز مذاكرات در دومين روز آن، اعلام كرد كه گفت‌وگوها با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درباره‌ برنامه هسته‌يي ايران به خوبي پيش مي‌رود.

نماينده‌ دايم ايران در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در حال ورود به مقر نمايندگي ديپلماتيك ايران براي انجام گفت‌وگوها با آژانس به خبرنگاران گفت: ما گفت‌وگوهاي خوبي داشتيم. همه چيز در مسير صحيح قرار دارد، فضا بسيار سازنده است.

روز نخست مذاكرات ايران و آژانس روز دوشنبه پس از حدود پنج ساعت مذاكره پشت درهاي بسته پايان يافت.

بر اساس گزارش‌هاي قبلي سومين دور از مذاكرات ايران و آژانس براي رفع مسايل في‌مابين امروز (سه‌شنبه) به پايان مي‌رسد.

هرمان ناكارتس، معاون مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در امور پادمان‌ها روز دوشنبه در آغاز نشست دو روزه با مقامات ايراني در وين در حالي كه به محل هيات نمايندگي ايران در وين وارد مي‌شد به خبرنگاران گفت: هدف از ( اين مذاكرات) دو روزه رسيدن به توافقي درخصوص يك رويكرد براي حل كليه مسايل باقي‌مانده با ايران است و به ويژه شفاف‌سازي درباره‌ي ابعاد نظامي احتمالي همچنان اولويت ما است.

ناكارتس كه رياست هيات آژانس را در مذاكرات با ايران بر عهده دارد، گفت: ما براي تداوم گفت‌وگوها با ايران با روحي مثبت اينجا هستيم.

وي افزود: اكنون اين مهم است كه بتوانيم در خصوص اساس مسايل مذاكره كنيم و ايران دسترسي به افراد، اسناد و اطلاعات و سايت‌ها را براي ما فراهم سازد.

به گزارش ايسنا، سلطانيه پيش از اين گفته بود كه "تصمیم ایران برای برگزاری دور دیگري از مذاکرات با آژانس، نشانگر روح همکاری با این نهاد بین‌المللی و عزم سیاسی ایران برای حل و فصل و رفع ابهامات است."

۱۳۹۱/۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...