نسخه چاپی

لاریجانی در نطق پیش از دستور:

شكست رژیم‌ صهیونیستی از حزب‌الله ثمره فتح خرمشهر بود

رییس مجلس شورای اسلامی شكست ارتش اسراییل از حزب‌الله در لبنان را از ثمرات فتح خرمشهر دانست و گفت: تولد حزب الله هم از نتایج این فتح بوده و اعتماد به نفسی كه در مسلمانان منطقه برای مقابله با غرب متجاوز پیدا شده است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه 4 خرداد ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع) گفت: امام کاظم(ع) دوران بسیار سختی از حکومت عباسیان که به نام اهل بیت پیامبر (ص)، حکومت را غصب کرده بودند برای پاسداری از دین حق مرارت‌ها کشید و با جهاد و صبر، صراط مستقیم الهی را پاسداری نمود.

وی افزود: کلام نورانی از آن حضرت نقل شده است که فرمود "آن کس که همه روزه به حساب خویش رسیدگی ننماید از ما نیست" در این کلام امام اولا قید همه روزه آمده است که نشان می‌دهد برای بهره‌ جستن از آداب مراقبه این گونه محاسبات اعمال باید روزانه صورت گیرد و ثانیا آمده است که کسانی که چنین رویه‌ای در سبک زندگی خود دایر ننمایند از ما نیستند که بسیار تکان دهنده است در واقع شیوه زندگی پیروان واقعی امام کاظم(ع) برنامه روزانه محاسبه اعمال خواهند داشت و چه آثار پربرکتی در این مشی حکیمانه برای فرد و جامعه حاصل می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کلام بلند دیگری از ایشان نقل است که فرمود هر گاه برادر مومنی برای انجام کاری به انسان رجوع کند به درستی این رحمتی است از جانب خدای بزرگ که به سوی او آمده است و هر گاه انجام آن محقق شود او را به ولایت ما متصل ساخته در حالی که به ولایت الهی نیز اتصال یافته است در این کلام نورانی نیز امام بزرگوار اهمیت رفع حاجات مردم را بخشی از رحمت الهی معرفی کرده است که باعث اتصال به ولایت خداوند می‌شود.

لاریجانی اظهار داشت: این‌ روزها که به دلیل مشکلات اقتصادی یکی از بخش‌های پرازدحام مراجعات مستمر همکاران ما رفع حاجات نیازمندان است گرچه وظیفه اصلی نمایندگان تدوین و تصویب قوانین و نظارت بر امور سایر قوا می‌باشد ولی به طور جدی این بخش از مراجعات مردم وقت زیادی از نمایندگان را می‌گیرد اما بدانیم که امام کاظم(ع) نوید رحمت واسعه الهی را در این مسیر معرفی کرده است که انشالله با نیت خیر همکاران عزیز در پرتو آن رحمت الهی واقع می‌گردد.

رئیس مجلس گفت: هم چنین لازم است روز مقاومت و ‌پایداری را به مردم شریف و مجاهد دزفول تبریک عرض کنیم و همیشه آن پایمردی‌های مردم مقام دزفول در خاطر ملت باقی خواهد ماند و سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر را به ملت عزیز به خصوص ملت شریف خوزستان و خرمشهر تبریک عرض می‌کنیم و یاد شهید جهان آرا و شهدای بزرگوار دفاع مقدس را گرامی می‌داریم.

نماینده مردم قم افزود: قطعا شکست رژیم صدام در سال 61 در عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر نقطه تلاقی دفاع مقدس بود که حوادث قبل و بعد آن همگی درس آموز و مهم می‌باشد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران قدرت الهی، مردمی را به جهانیان نشان داد که می‌تواند با حرکتی توفنده رژیمی وابسته به قدرت‌های بزرگ خارجی و متکی به نیروهای نظامی امنیتی داخلی را از پای درآورد و به جای آن حکومتی برآمده از آرای مردم با پشتوانه عنایات الهی جایگزین نماید.

وی تصریح کرد: در فتح خرمشهر همین قدرت بار دیگر توان خود را به رخ جهانیان کشید و آن تحمیل شکست در عرصه نظامی بود همگان شاهد بودند که این نیروی انقلابی و مردمی در معرکه‌ای بسیار سخت با بزرگترین نیروی زمینی در منطقه خاورمیانه توانست علاوه بر آزادسازی مهمترین سرزمینی که آن‌ها در اشغال داشتند حدود 20 هزار نفر از آنان را به اسارت بگیرد.

لاریجانی ادامه داد: این توفیق پس از پیروزی انقلاب اسلامی دومین ضربه مهلک و گیج کننده بود که قدرت‌های مادی دنیا از ملت مسلمان ایران دریافت می‌کردند ضربه‌ای که در محاسبات هیچ یک از سیاستمداران و صاحب نظران نظامی آن‌ها بررسی نشده بود.

رئیس مجلس ادامه داد: از جانب دیگر نوآوری و مدیریت جهادی جوانان میهن فرمول‌های رایج در مدیریت کلاسیک نظامی را به هم ریخت و توانستند با تدبیر و فداکاری کارهای نشدنی را عملی نمایند آن چه صدام حسین و فرماندگان ارتش بعث عراق و مشاوران نظامی، غربی و شرقی آن‌ها باور نمی‌کردند و این بود که خرمشهر از همان مسیری که اشغال شده بود آزاد شود.

وی افزود: طراحی آنها برای دفاع از خرمشهر و مقابله با ایران این بود که جنگی رو در رو را تدارک دیده بودند، اما هنگامی که دلیرمردان ایران با حمله به گلوگاه و استقرار در مسیر تدارکاتی آنها، راه تنفس را بر قوای دشمن بستند راهی جز تسلیم در برابر اراده این ملت نیافتند، بنا را بر استقلال، آزادی و اعتلای کلمه توحید گذاشته بود.

لاریجانی تصریح کرد: از طرفی تهاجم گسترده ارتش اسراییل به لبنان برای انحراف توجه جمهوری اسلامی ایران از تعقیب ارتش مزدور صدام پس از فتح خرمشهر، حکایت از عمق توطئه عظیمی می کرد که امپریالیسم و صهیونیسم جهانی با کمک ارتجاع منطقه علیه مردمی خداجو تدارک دیده بودند؛ آنها نتوانستند مزدوران صدامی از ضربات محکم نجات دهند، اما با اشتباهی که در حمله به لبنان مرتکب شدند فرصتی را برای انقلاب اسلامی در آن دیار فراهم نمودند تا چراغ جهاد در آنجا نیز روشن شود.

لاریجانی با اشاره به الگوپذیری علما و جوانان لبنانی از دفاع مقدس اظهار داشت: آنها رزمی را علیه دشمن متجاوز آغاز کردند که قریب 20 سال طول کشید اما توانستند برای نخستین بار با بهره‌گیری از بنیه نظامی و چریکی، ارتش اسراییل را وادار به عقب‌نشینی از بخشی از سرزمین‌های مسلمانان نمایند.

رییس مجلس شورای اسلامی شکست ارتش اسراییل از حزب‌الله در لبنان را از ثمرات فتح خرمشهر دانست و تاکید کرد: تولد حزب الله هم از نتایج این فتح بوده و اعتماد به نفسی که در مسلمانان منطقه برای مقابله با غرب متجاوز پیدا شده است بخش زیادی از آن از آثار مجاهدت شهدا، جانبازان و ایثارگران عزیزانی است که در نبرد آزادی خرمشهر از همه وجود خود مایه گذاشتند.

وی خاطر نشان کرد: با عرض ارادت و اخلاص به پیشگاه همه شهدا و جانبازان و ایثارگران و خانواده‌های ارجمند آنان برای ارواح مطهر شهدا آرزوی علو درجات و تنعم در رضوان الهی و برای جانبازان شفای کامل و عاجل و برای همه ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها توفیق و موفقیت و سربلندی آرزومندیم.

۱۳۹۳/۳/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...