نسخه چاپی

تیراندازی كه غرب را به هم ریخت

حادثه تیراندازی در موزه یهودیان واقع در بروكسل، پایتخت بلژیك بعد از ظهر روز شنبه، سه كشته و یك مجروح برجا گذاشت.

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، مقامات بلژيک روز شنبه اعلام کردند تيراندازی در موزه يهوديان در مرکز بروکسل، پايتخت بلژيک، دستکم سه کشته و يک زخمی برجای گذاشت.

به نوشته روزنامه "لو سار" بلژيک، يک مرد مسلح، پس از تيراندازی در موزه يهوديان، با خودرو از محل تيراندازی گريخته است. پليس بلژيک می گويد يک مظنون دستگير شده و تحقيقات در اين مورد ادامه دارد.

به گزارش رادیو فردا(Radio Farda)، ژوئل میلکه، وزیر کشور بلژیک به روزنامه "لیبر بلژیک" گفته است: «تمامی نشانه ها از یک عملیات یهودی ستیزانه حکایت دارد.»

به گفته یکی از شاهدان عینی به لو سار، دیدیه ریندرز، وزیر خارجه بلژیک، در موزه دیده شده و آسیبی به وی نرسیده است.

ریندرز در توئیتی نوشت: «من از این واقعه شوکه هستم و به قربانیان فکر می کنم که در موزه دیدم.» الیو دیروپو، نخست وزیر بلژیک نیز در پیامی در توئیتر خود به خانواده های قربانیان تسلیت گفته است.

موزه یهودیان در منطقه توریستی سابلون در بروکسل قرار دارد. این منطقه، مرکز عتیقه فروشان در این شهر است.

به گزارش بی بی سی(BBC)، رسانه دولتی انگلیس، پس از این حمله، تدابیر امنیتی ویژه‌ای در اطراف مراکز یهودیان به اجرا گذاشته شده است.

همزمان، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با صدور اطلاعیه‌ای این حمله را به شدت محکوم کرده و آن را نتیجه "دشمنی‌های بی‌پایان با یهودیان و اسرائیل" دانسته است.

به گزارش یکی از شبکه‌های تلویزیونی بلژیک تیراندازی درون موزه و همچنین در محوطه بیرونی آن رخ داده است.

به گزارش رسانه‌های بلژیک مردی مسلح حدود ساعت ۲ بعدازظهر به وقت محلی با یک کوله پشتی وارد موزه شد و پس از تیراندازی سوار بر ماشینی شد و گریخت.

۱۳۹۳/۳/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...