نسخه چاپی

سردار خوشنواز در نشست‌خبری:

روز ۱۴ خرداد سال ۶۸ سخت‌ترین روز سپاه انصار بود

فرمانده حفاظت انصارالمهدی (عج) همچنین سخت‌ترین ماموریت خود را زمان ارتحال حضرت امام خمینی (ره) خواند و گفت: در آن زمان همه خبرگان را فراخوانده بودند تا جلسه خبرگان برگزار شود و مسئولیت برعهده همكاران ما در این مجموعه بود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سردار محمدجواد خوشنواز فرمانده حفاظت انصارالمهدی (عج) صبح امروز یکشنبه در نشستی خبری با اشاره به 5 خرداد سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر حفاظت از شخصیت‌ها توسط سپاه پاسداران و تشکیل سپاه حفاظت انصار المهدی (عج) گفت: در مجموعه ما، 300 شهید تقدیم انقلاب، دفاع و حفاظت از شخصیت‌ها شده است.

وی با بیان اینکه دشمنان، ترور شخصیت‌ها، تخریب در اقتصاد و توطئه در اقتصاد را دنبال می‌کنند، افزود: آنها در ایران همه این موارد را تمرین و اجرا کردند از این رو ترور شخصیت‌ها و انفجار اماکن را در دستور کار قرار دادند و بعد از ترور علامه مطهری، امام خمینی (ره) فرمانی را برای حفاظت از شخصیت‌ها صادر کردند.

سردار خوشنواز همچنین در پاسخ به این پرسش که سپاه انصار المهدی (عج) امروز در چه سطحی در زمینه آموزشی قرار دارد، افزود: از ابتدای انقلاب هیچ‌گونه وابستگی آموزشی به خارج از کشور نداشتیم و آنچه که بوده، ظرفیت درون، تجارب و تخصص‌های داخلی بود و به هیچ مجموعه شرق و غرب وابستگی آموزشی نداشتیم.

فرمانده حفاظت انصارالمهدی (عج) تاکید کرد: ما این آمادگی را داریم که آموزش‌های خود را به همسایگان و کشورهای دوست ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب به هیچ یک از اصول و قواعد در هیچ نقطه‌ای پایبند نبوده و نیستند، تصریح کرد: آنها نشان دادند که به هیچ‌یک از اصول انسانی پایبند نیستند و می‌بینید که مردم بیگناه را به خاک و خون می‌کشند.

سردار خوشنواز گفت: وقتی که سپاه انصار مستقر شد، ما با حادثه‌ای خاص مواجه نبودیم البته با توطئه‌ها و تهدیدها روبرو بوده و هستیم اما آنها نتوانستند در کارهای عملی خود موفق شوند.

فرمانده حفاظت انصارالمهدی (عج) با بیان این مطلب که دشمن شیوه خود را تغییر داده است، افزود: آنها از طریق صحنه‌های مجازی کار خود را انجام می‌دهند با این حال ما تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری داریم و تجهیزات خود را از دنیا کمتر نمی‌بینیم. به طوری که تجهیزات ما با خلاقیت ساخته شده و دنیا هم از آن بی‌خبر است.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا از کشورهای همسایه درخواست‌هایی برای آموزش ارائه شده است یا خیر، خاطر نشان کرد: درخواست‌هایی شده و اقدامات عملی داشته‌ایم و ما این آمادگی را داریم تا تجربیات خود را برای کشورهای دوست و همسایه منتقل کنیم.

سردار خوشنواز با اشاره به اینکه وظیفه سپاه انصار المهدی (عج) حفاظت از شخصیت‌ها و مسئولان است، افزود: ما نگاه به اینکه چه کسی چه نگاه و چه جناحی دارد و با چه جناحی وارد می‌شود، نداریم. محتمل است که رئیس جمهور با یک جناح وارد شود اما ما نگاه او را دنبال نمی‌کنیم. البته سپاه با بصیرت مسائل سیاسی را دنبال می‌کند.

فرمانده حفاظت انصارالمهدی (عج) ادامه داد: ما فعالیت خود را انجام می‌دهیم تا مسئولان نیز با آرامش کار خود را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه تهدیدات در حال تغییر است، اظهار داشت: دشمنان برای رسیدن به اهداف خود اقدامات تروریستی را در فضای مجازی آموزش می‌دهند. با این حال بعد از ترور دانشمندان هسته‌ای مشکل خاصی بوجود نیامده و ما پیش‌بینی‌های لازم را در خصوص افراد دنبال می‌کنیم. همچنین ما به ظرفیت‌هایی دست یافتیم که بخش بسیاری از آن برای دشمنان ناشناخته است.

سردار خوشنواز ادامه داد: از ابتدا تا پایان سال 92، 90، هزار ماموریت اجرا کردیم و روزانه 247.5 ماموریت را محاسبه کردیم. یعنی در یک ساعت 10 ماموریت را پیش‌بینی کرده‌ایم و این نشان می‌دهد که کار حفاظت، سخت و سنگین است و بنده باید همین‌جا از همه همکارانم تشکر و قدردانی کنم.

فرمانده حفاظت انصارالمهدی (عج) همچنین سخت‌ترین ماموریت خود را زمان ارتحال حضرت امام خمینی (ره) خواند و یادآور شد: در آن زمان همه خبرگان را فراخوانده بودند تا جلسه خبرگان برگزار شود و مسئولیت برعهده همکاران ما در این مجموعه بود از این رو من روز 14 خرداد را روز سختی برای خود می‌دانم.

وی در پاسخ به این پرسش که چه روندی را طراحی کرده‌اید تا مسئولان هم مورد حفاظت قرار گیرند و هم با مردم ارتباط برقرار کنند، گفت: شخصیت‌ها وقتی در جلسات می‌روند و با مردم روبرو می‌شوند لذت‌بخش و راحت است البته اگر اصحاب رسانه، نزدیکان شخصیت‌ها، دست‌اندرکارانی که در کنار شخصیت‌ها هستند اجازه دهند ما بستر ارتباط شخصیت‌ها را با مردم بدون اینکه مزاحمتی ایجاد شود مهیا می‌کنیم و نمی‌خواهیم مانعی بین آنها و مردم ایجاد شود. البته این اقدام را با رعایت اصل حفاظت و امنیت دنبال می‌کنیم.

سردار خوشنواز در خصوص اینکه آیا مسئولانی هستند که تمایلی برای حفاظت نداشته باشند، اظهار داشت: ما از این شخصیت‌ها داریم و آنها هم کم نیستند وقتی به بعضی از آقایان رجوع می‌کنیم برخی از آنها برای برداشتن از تیم حفاظت آماده هستند اما وقتی این موضوع را دنبال می‌کنیم، متقاعد می‌شوند و این اقدام و فعالیت برای ما تکلیف است.

فرمانده حفاظت انصارالمهدی (عج) در ادامه با اشاره به برگزاری دو اجلاس مهم در تهران خاطر نشان کرد: اجلاس سران در سال 76 و اجلاس عدم تعهد در سال 91 برگزار شد. همچنین در مراسم تحلیف، برخی از سران کشورها شرکت کرده بودند که برای هر دو اجلاس سپاه پاسداران بسیار سربلند بیرون آمد و وقتی خدمت مقام معظم رهبری شرفیاب شدیم، ایشان ماموریت ما را عمل صالح خواندند.

وی درباره اینکه آیا در زمان برگزاری اجلاس عدم تعهد اتفاق خاصی رخ نداد، گفت: هیچ اقدام و مشکلی بوجود نیامد.

انتهای پیام/
ا

۱۳۹۳/۳/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...