نسخه چاپی

درمان بیماری‌ها را از طبیعت بخواهید

طبیعت داروهایی را برای تسكین و معالجه بیماری‌ها دارد كه بیشتر افراد از آن غافل هستند.

به گزارش نما به نقل از قدس آنلاین شهریار نوری الاصل، کارشناس و مدرس امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا)، منطقه کرمانشاه، در این خصوص عنوان کرد: در طبیعت مناطق غرب کشور و به ویژه کوهپایه‌های زاگرس گیاهان خودروی بسیاری وجود دارد که خواص دارویی داشته و در فصل بهار که اوج رویش آنهاست می‌توان برای معالجه بسیاری دردها از آنها استفاده کرد.

نوری‌الاصل پیاز وحشی یا "سورنجان" را که در زبان محلی کردی به آن «سورانه» گفته می‌شود را از جمله این گیاهان عنوان و اظهار کرد: این گیاه از خانواده لاله بوده که در درمان فشارخون بالا، رماتیسم و تصلب شرایین کاربرد دارد و به عنوان یک ضدعفونی کننده نیز استفاده می شود و می‌توان آن را هم بصورت خام و هم بصورت بورانی مصرف کرد.

وی کندل کوهی یا "زو" را گیاه خودروی دیگری با خواص دارویی عنوان و تصریح کرد: این گیاه از خانواده چتریان است که تسکین دهنده دردهای استخوانی بوده و در درمان خونریزی و رماتیسم نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه را می‌توان هم بصورت پخته همراه با کره و هم بصورت ترشی مصرف کرد.

نوری‌الاصل، شنگ را گیاه خودروی دیگری با خواص دارویی عنوان کرد و افزود: این گیاه از خانواده کاسنی بوده که خواص درمانی از جمله تصفیه خون، التیام دهنده زخم، ضد اسهال، خلط آوری و تسریع کننده انعقادخون دارد و می‌توان آن را بصورت خام همراه با نمک و سرکه مصرف کرد.

نوری‌الاصل در خصوص گیاه دارویی ریواس نیز گفت: این گیاه از خانواده علف هفت بند بوده و به عنوان کاهنده قندخون، اسیدی کننده خون، تقویت مو، رفع جوش بدن و سنگ کلیه بصورت خام ‌یا خورش مصرف می‌شود.

وی همچنین در خصوص گیاه غازیاقی یا پاغازه اظهار کرد: این گیاه از خانواده چتریان بود و به عنوان اشتها‌آور، رفع نقرس و زردی، التیام بخش و مقوی معده بصورت بورانی ‌یا بصورت خورش مصرف می‌شود.

وی کنگر را یکی از گیاهان خودرو با خواص دارویی عنوان و تصریح کرد: این گیاه از خانواده کاسنی بوده که به عنوان صفرابر، کاهنده کلسترول خون، مدر، ضد رماتیسم، کاهنده قند خون، دافع سنگ کلیه و سنگ مثانه و ضد درد مفاصل به صورت خام، بورانی و خورش مصرف می‌شود.

نوری‌الاصل در خصوص گیاه خودروی پیاز گل دشت یا پیچک نیز عنوان کرد: این گیاه با خواص درمانی مسهل، تصفیه خون، درمان رماتیسم و دردهای استخوانی و عضلانی به صورت خام و بورانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۱۳۹۳/۳/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...