نسخه چاپی

حبیبی: كلمه فجر را از جشنواره شعر بردارید

دبیركل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به جشنواره اخیر شعر فجر گفت: مگر می‌شود در مدح فتنه و سران آن شعر سرود و حجاب و رزمندگان جبهه‌های اسلام را به سخره گرفت و مدعی شد اینها هم یك صدا و سلیقه هستند اگر این منطق را دارید پس حداقل كلمه «فجر» را از جشنواره شعر بردارید تا مهر رسوایی بر چهره آن نخورد.

به گزارش نما به نقل از مهر،دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به جشنواره اخیر شعر فجر گفت: مگر می‌شود در مدح فتنه و سران آن شعر سرود و حجاب و رزمندگان جبهه‌های اسلام را به سخره گرفت و مدعی شد اینها هم یک صدا و سلیقه هستند اگر این منطق را دارید پس حداقل کلمه «فجر» را از جشنواره شعر بردارید تا مهر رسوایی بر چهره آن نخورد.

محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سالروز بعثت پیامبر اسلام (ص) ، اظهار داشت: بعثت پیامبر اسلام یک رویداد مهم در تاریخ بشر است و یک نقطه عطف در تاریخ انبیاء و اولیای الهی. او آخرین پیامبر وحی الهی است. از وقتی که به این مقام مبعوث شد برای ایمان انسانها تا پای جان تلاش کرد تا جایی که خداوند در قرآن می‌فرماید؛ تو چنان در اندیشه هدایت خلقی که در صدد هستی جان عزیزت را از دست بدهی.

حبیبی تصریح کرد: امروز آثار و برکات اسلام در جهان بیش از پیش تجلی کرده است. یکی از این آثار بیداری اسلامی در جهان است ما باید قدر آن را بدانیم.

وی افزود: بعثت پیامبر طبق فرموده ایشان برای اتمام مکارم اخلاق بوده است این همان کمبود امروز بشریت است که رهبر معظم انقلاب با تاکید بر ضرورت اصلاح سبک زندگی خواستار توجه به این مهم هستند. سبک زندگی غربی مروج شهوات و نفسانیات و تابع مانیفست شیطان است. جمهوری اسلامی برای تکمیل روند استعلایی حرکت خویش باید برای اصلاح سبک زندگی به سوی تحقق سیره نبوی اقدامات عملی انجام دهد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از اجرای قاطعانه حکم قاضی در روند برخورد با فساد 3000 میلیاردی، خاطر نشان کرد: در صورتی که قوه قضائیه دقت، سرعت و قاطعانه با تخلفات برخورد کند، کمتر شاهد تکرار خبرهایی از این دست خواهیم بود. انتظار عمومی از قوه قضائیه اجرای عدالت بدون در نظر گرفتن برخی غوغا‌سالاری‌ها است.

وی با اشاره به برخی اشعار مطرح شده در جشنواره اخیر شعر فجر گفت: توهین به حجاب و رزمندگان دفاع مقدس در جشنواره شعر فجر یک ضایعه فرهنگی است.

حبیبی با اظهار تأسف از اخباری که از این جشنواره به گوش می‌رسد، بیان داشت: ما بارها به دولت تذکر داده بودیم که اگر کار به اهل فتنه سپرده شود محصول یک رسوایی است که نمی‌شود آن را جمع کرد.

وی افزود: به بهانه برگزاری جشنواره چند صدایی و حضور همه سلیقه‌ها در جشنواره این رسوایی رخ داده است. مگر می‌شود در مدح فتنه و سران آن شعر سرود و حجاب و رزمندگان جبهه‌های اسلام را به سخره گرفت و مدعی شد اینها هم یک صدا و سلیقه هستند اگر این منطق را دارید پس حداقل کلمه «فجر» را از جشنواره شعر بردارید تا مهر رسوایی بر چهره آن نخورد.

حبیبی تاکید کرد: امیدوارم وزیر محترم ارشاد در این مورد به نمایندگان مجلس و جامعه ادب و هنر پاسخگو باشند. بی مهری به ارزشهای الهی هم حدی دارد نباید جشنواره شعر فجر را که یک جشنواره رسمی است به دست کسانی سپرد که عده‌ای بی هنر و دارای عقده‌های سیاسی بیایند و جولان بدهند.

وی ادامه داد: ما از نمایندگان محترم انتظار داریم حداقل و در مرحله اول از آقای وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی سئوال اسمی در مجلس مطرح نمایند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: کسانی که حافظه تاریخی ملت را نادیده می‌گیرند و راه دشمنی را در عرصه سیاست و فرهنگ و حتی ادب و هنر طی می‌کنند بیراهه می‌روند و به زودی از ملت سیلی می‌خورند.

وی با اشاره به سالگرد حماسه آزادی خرمشهر اظهار داشت: ملت ما در 8 سال دفاع مقدس نمایشی از اقتدار و شجاعت خود را در منظر جهانیان به نمایش گذاشتند. فتح خرمشهر یکی از قله‌های رفیع اقتدار و امنیت ملی بود. صدها نفر جان عزیز خود را برای عزّت و عظمت ایران و اسلام نثار کردند. آیا پاسخ این فداکاریها بی مهری به رزمندگان اسلام در جشنواره شعر فجر است!؟

حبیبی در مورد عظمت فتح خرمشهر گفت: دنیا پس از فتح خرمشهر به قدرت رزمندگان اسلام و پایداری ملت ایران پی برد. دنیا فهمید که نبض انقلاب در ایران خوب و منظم می‌زند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در مورد رهاورد سفر رئیس جمهور به چین بیان داشت: گفتگوهای رئیس جمهور در چین با سران کشورهایی که بیش از دو سوم جمعیت زمین را مدیریت می‌کنند، مفید و سازنده بود. آمریکائیها فکر می‌کنند بدون اجازه آنها سیاست خارجی ما قادر به تنفس سیاسی نیست آنها اشتباه می‌کنند. اگر روابط با دولتهای مستقل آسیایی همچون چین، روسیه و هند مدیریت شود از بسیاری از تحریمها می‌توان عبور کرد. آمریکائیها نمی‌خواهند دست از خصومت با ملت و دولت ایران بردارند. لذا دیوار جدایی بین غرب و ایران هر روز مرتفع‌تر می‌شود.

وی با اشاره به بیانات رهبری معظم انقلاب در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان افسری گفت: آمریکا با جعل جامعه جهانی می‌خواهد سیاستهای تجاوزکارانه خود را به پیش ببرد. در حالی که مردم جهان می‌دانند آمریکا و چند دولت اروپایی بعلاوه رژیم اشغالگر قدس نمی‌توانند عنوان جامعه جهانی را برای خود جعل کنند و در جهان دست به شرارت بزنند.

حبیبی در پایان گفت: ملت ما ثابت کرده است بدون آمریکا می‌توان با عزّت زیست و عظمت ایران را به رخ جهانیان کشید.

۱۳۹۳/۳/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...