نسخه چاپی

استقبال رسانه وزارت‌ارشاد از كتاب بازیگر بدنام

این دو نمونه لزوم بازنگری مسئولان این خبرگزاری در برخی جهت‌گیری‌ها را نشان داده و نسبت به نفوذ برخی دیدگاه‌ها به این رسانه دولتی هشدار می‌دهد. باید توجه كرد كه این خبرگزاری زیر مجموعه نهادی است كه عنوان «فرهنگ و ارشاد اسلامی» را بر تارك خود دارد و بنابراین تبلیغ شخصیتی كه از مشهورترین نمادهای شهوت‌رانی و ترویج فرهنگ منحط غربی است در آن، جای شگفتی و تاسف است.

به گزارش نما به نقل از رجانیوز، معرفی کتاب خاطرات یک بازیگر بدنام آمریکایی و کتابی درباره اجباری نبودن کشف حجاب در دوره پهلوی اول تنها دو مورد از اقداماتی است که جهت‌گیری‌های جدید خبرگزاری دولتی ایبنا را نگران کننده جلوه می‌دهد.

خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب خاطرات روزانه «جنیفر لوپز» را معرفی کرده و در متن معرفی خویش، این بازیگر، رقاص و خواننده آمریکایی را یک مادر فداکار و موفق جلوه می‌دهد.

این خبرگزاری در مطلبی که به نقل از روزنامه «یو.اس.ای تودی» منتشر کرده(اینجا)، می‌نویسد:

«این خاطرات شامل دو سال سفر یک مادر و البته هنرمند و مواجه شدن با بزرگترین چالش های ممکن است که یک زن و دو بچه دو قلو (مکس و امی متولد 2008/ طلاق جنیفر از مارک آنتونی شوهرش در 2011) را در بر می گیرد و نشان می دهد که جنیفر چگونه این تهدیدها را تبدیل به فرصت کرده ودر نهایت ماجراهای واقعی رخ داده در طول دو سال وی را آبدیدده تر کرده و به گفته خودش، در زندگی وی را استوارتر و قوی تر ساخته است.

«عشق واقعی» نوشتن تجربه عمیق ،شخصی در ترکیب با آسیب پذیری هاست که منجر به عشق و شجاعت در قبال فرزندان می شود و نشان می دهد چطور یک مادر با بزرگترین چالش ها و ترس های زندگی خود روبرو می شود.»

جالب اینکه این کتاب هنوز منتشر هم نشده و این خبرگزاری در واقع به استقبال آن رفته است! این رسانه‌ی زیرمجموعه وزارت ارشاد در حالی معرفی کتاب خاطرات جنیفر لوپز را در دستور کار قرار داده و در متنی مثبت به تبلیغ آن می‌پزدازد، که لوپز بعنوان یکی از نمادهای غیر اخلاقی و جنسی آمریکا معروف است و علاوه بر فعالیت در صنعت مد و آواز، فیلمهایی مملو از صحنه‌های غیر اخلاقی را بازی می‌کند. او همچنین در نقش‌های متفاوت و سفرهای گوناگون به کشورهای مختلف، و در قالب همکاری با سازمانهایی همچون یونسکو به نوعی سفیر فرهنگی آمریکا برای ترویج سبک زندگی غربی به شمار می‌آید. زندگی بی‌بند و بار، ازدواج و طلاق‌های متعدد و ارتباط‌های لجام گسیخته این بازیگر هالیوودی چیزی است که گاهاً مورد انتقاد نشریات آمریکایی هم قرار گرفته است.

جنیفر لوپز در کنار نشان سازمان یونسکو

اما روند عجیب و جهت‌گیری نگران کننده خبرگزاری ایبنا در دولت یازدهم به این مورد ختم نمی‌شود. معرفی کتاب‌های مسئله‌دار با جهت‌گیری‌های قابل تامل از مسائلی است که ظاهراً در این خبرگزاری عادی شده است.

برای مثالی دیگر می‌توان به کتابی اشاره کرد(اینجا) که این خبرگزاری در سری مطالب نوروزی خود، برای مطالعه در تعطیلات سال نو معرفی کرده بود. این خبرگزاری نوشته بود: ««كشف حجاب» عنوان کتابی است از فاطمه صادقی که در آن سعی می‌شود با بهره بردن از اسناد مختلف، پيش‌فرض‌های موجود درباره کشف حجاب را بررسی و با این روایت پذیرفته‌شده در تاریخ ایران که کشف حجاب، تغییر اجباری صرف از سوی رضاشاه بود، مقابله کند.»!

ایبنا در این مطلب به صراحت نوشته بود که این کتاب به دنبال تغییر نگرش موجود درباره کشف حجاب است و سعی دارد این اتفاق را نه دستوری اجباری از سوی رضاشاه بلکه اقدام داوطلبانه ایرانیان نشان دهد.

این دو نمونه لزوم بازنگری مسئولان این خبرگزاری در برخی جهت‌گیری‌ها را نشان داده و نسبت به نفوذ برخی دیدگاه‌ها به این رسانه دولتی هشدار می‌دهد. باید توجه کرد که این خبرگزاری زیر مجموعه نهادی است که عنوان «فرهنگ و ارشاد اسلامی» را بر تارک خود دارد و بنابراین تبلیغ شخصیتی که از مشهورترین نمادهای شهوت‌رانی و ترویج فرهنگ منحط غربی است در آن، جای شگفتی و تاسف است.

۱۳۹۳/۳/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...