نسخه چاپی

یك فرصت شغلی عجیب برای ایرانی‌ها

دنبال كار هستید؟ ظرفیت تحمل شما برای انجام كارهایی كه به پشتكار زیاد نیاز دارد، چه اندازه است؟ آیا به سفر و ماجراجویی علاقه دارید؟ فكر می‌كنید این توانایی را دارید كه بتوانید روزانه میلیون‌ها كیلومتر سفر كنید؟

به گزارش نما به نقل از مهر، دنبال کار هستید؟ ظرفیت تحمل شما برای انجام کارهایی که به پشتکار زیاد نیاز دارد، چه اندازه است؟ آیا به سفر و ماجراجویی علاقه دارید؟ فکر می‌کنید این توانایی را دارید که بتوانید روزانه میلیون‌ها کیلومتر سفر کنید؟



آیا می توانید برای مدت زمانی طولانی بدون توجه به عادت های غذایی تان زندگی کنید، برای نوشیدن آب به جای لیوان از کیسه های نایلونی استفاده کنید، روزهای متوالی حمام نکنید و از همه مهم تر لذت استراحت و خواب روی تختخواب گرم و نرم اتاقتان را بر خود حرام کرده و در حالی که در وضعی معلق به سر می برید استراحت کنید؟ آیا می توانید جانتان را در کف دست گرفته و به عنوان یکی از نخستین فضانوردان ایرانی سوار بر یک موشک وطنی راهی فضا شوید؟ فرصتی که دکتر محمد ابراهیمی، رییس پژوهشکده سامانه های فضانوردی سازمان فضایی ایران به علاقه مندان فضا و فضانوردی، نوید آن را داده است.



سال ها بود جوانان ایرانی که در آرزوی فضانورد شدن بودند، چشم به آن سوی مرزها دوخته بودند، اما حالا به نظر می رسد همه چیز برای تحقق این رویای دیرینه در داخل کشور مهیاست.



قرار است برای تحقق برنامه اعزام انسان به فضا در سال 1404 تعدادی داوطلب از میان خلبان ها و تعدادی نیز از میان مردم عادی انتخاب شوند.



در پایان از بین افراد این مجموعه، تعدادی به عنوان فضانورد انتخاب خواهند شد و دیگر افراد نیز براساس آموزش هایی که دریافت کرده اند، می توانند در حرفه خلبانی مشغول کار شوند. برخورداری از سلامت کامل فیزیکی و روانی از جمله شرط های لازم برای این شغل است.



در نهایت برای اعزام نخستین ایرانی به فضا یک نفر انتخاب خواهد شد و دیگر افراد نیز می توانند امیدوار باشند در پرتاب های بعدی، سفر به مدار زمین را تجربه کنند.


البته بسیاری از کارشناسان کشورمان بر این باورند که با توجه به ظرفیت های علمی، انسانی و مادی کشور بهتر است سازمان فضایی به جای طرح های بلندپروازانه ای مانند ارسال انسان به مدار زمین، به دنبال توسعه فناوری های ماهواره ای باشد که نیاز مبرم، ضروری و روز کشور است؛ پس می توان از سرریز فناوری های توسعه داده شده از آن، سرفرصت به فکر فرستادن انسان به مدار زمین بود.

۱۳۹۳/۳/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...