نسخه چاپی

همراه با درس خواندن، غذا نخورید

‌كارشناس بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی خراسان شمالی گفت: غذاخوردن همراه با درس خواندن به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

به گزارش نما، نسرین علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا افزود: با شروع فصل امتحانات برخی افراد به مصرف زیاد مواد غذایی با ارزش غذایی پایین روی می‌آورند و برخی از خوردن مواد مغذی خودداری می‌کنند که با عواقب جبران ناپذیر و پیامدهای منفی همراه است.

وی خاطرنشان کرد: کاهش استرس ناشی از امتحان تاثیر بسزایی در موفقیت فرد دارد بنابراین بهتر است طی روز وعده‌های غذایی منظم همراه با مواد مغذی مصرف شود. در دوران امتحانات به دلیل افزایش سطح استرس در برخی افراد، مصرف پروتئین، بیش از دیگر موارد توصیه می‌شود.

علیزاده تاکید کرد: در این دوران باید از عوامل استرس زا، کم خوابی، نوشیدن مواد محرک نظیر چای، قهوه و نوشابه به شدت خودداری کرد. با توجه به آنکه فعالیت فکری و ذهنی در ایام امتحانات افزایش می‌یابد، کمبود مواد مغذی و ویتامین‌ها می‌تواند اثر منفی بر تمرکز و قدرت یادگیری داشته باشد.

وی تصریح کرد: احساس خستگی و بی حوصلگی فرد ممکن است ناشی از کم خونی باشد که توجه و تمرکز را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد و بنابراین اطمینان از وضعیت سلامت بدن قبل از امتحانات ضروری است. مصرف غذاهای چرب و پرنمک موجب اختلالات گوارشی و کاهش تمرکز و قدرت یادگیری می‌شود.

علیزاده، نسبت به مصرف غذاهای سنگین، شیرین، پرچرب و پرکالری در دوران امتحانات هشدار داد و خاطرنشان کرد:

وی گفت: بسیاری از والدین تصور می‌کنند فرزندانشان باید غذاهای پرحجم و کالری دریافت کنند تا در امتحانات موفق شوند، این در حالی است که دریافت این نوع غذاها، دانش آموزان را بی حال و کسل می‌کند و زمینه را برای کاهش یادگیری و فعالیت ذهنی فراهم می‌کند.

علیزاده، بادام را ماده مغذی برای افزایش حافظه معرفی کرد و افزود: مصرف شیر و لبنیات، عسل، سبزی و میوه ها و مغزها و پروتئین در ایام امتحانات توصیه می‌شود.

۱۳۹۳/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...