نسخه چاپی

صدور دفترچه بیمه برای كودكان خیابانی

رئیس سازمان بهزیستی از صدور دفترچه بیمه برای كودكان خیابانی خبر داد و گفت: باید واحدهای مددكاری در مدارس و دانشگاههای كشور راه‌اندازی شود.

به گزارش نما به نقل از مهر، دکتر همایون هاشمی روز دوشنبه در همایش مددکاری و نظم اجتماعی افزود: سال گذشته ۵۰۰۰ کودک خیابانی ساماندهی شده‌اند و در صورت شناسایی هر تعداد کودک خیابانی، آنها پشت درهای بهزیستی قرار نمی‌گیرند و ساماندهی می‌شوند.

وی گفت:‌ با توجه به اهمیت فعالیتهای مددکاری، باید ساز و کاری ایجاد شود که درون هر خانواده یک مددکار وجود داشته باشد چراکه امروزه پیچیدگی جامعه و شرایط ویژه آن ایجاب می‌کند که نگاه جدی‌تری به مددکاری داشته باشیم.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به دیدار اخیر اعضای انجمن مددکاری ایران با رئیس جمهور گفت: سخنان رئیس جمهور فصل الخطابی برای مددکاران بود تا این توانایی وارد خانواده‌ها شود که در این زمینه سازمان بهزیستی آمادگی دارد تا تمام تلاش خود را به عنوان همراه و همکار مددکاران انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه باید واحدهای مددکاری در مدارس و دانشگاه‌ها راه‌اندازی شود، گفت: باید بتوانیم در مدارس و سایر واحدهای آموزشی، واحد مددکاری داشته باشیم چرا که قرار دادن این واحد مددکاری در واحدهای آموزشی به ارائه خدمات بهتر با شتاب بیشتر منجر خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه سازمان بهزیستی هم اکنون ۱۵۰ نوع فعالیت دارد، گفت: قریب به اتفاق این فعالیت‌ها فرآیند مددکاری دارند.

وی ادامه داد: در سنوات گذشته شاهد بودیم که حضور مددکاران اجتماعی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی و اصلاح ارتباطات اجتماعی شده است.

رئیس سازمان بهزیستی خاطر نشان کرد: بهترین مددکار برای افراد در خانواده مادران هستند و باید بتوانیم مفهوم مددکار اجتماعی را در خانواده و جامعه نهادینه کنیم.

۱۳۹۳/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...