نسخه چاپی

آخرین خبر از فردوسی پور و برنامه كلاه قرمزی

زمان زیادی تا آغاز جام جهانی بیستم باقی نمانده و در چنین شرایطی حجم انبوهی از اخبار رسانه‌های داخلی و خارجی به این مهم و حواشی آن اختصاص می‌یابد.

به گزارش نما به نقل از فیفا دی، در این بین خبری که در چند روز گذشته منتشر اما توسط هیچ منبع رسمی تأیید یا تکذیب نشد، حضور عادل فردوسی‌پور در ویژه برنامه کلاه قرمزی برای جام جهانی بود. در حالی که رسانه‌های مختلف اعم از تصویری، صوتی و نوشتاری در تکاپوی تهیه ویژه برنامه‌هایی برای جام جهانی برزیل هستند، خبر این بود که در یکی از برنامه‌های جذابی که تلویزیون برای جام جهانی فوتبال در نظر گرفته است، شاهد ارتباط کلاه قرمزی و فردوسی‌پور خواهیم بود.

حال این‌که کلاه قرمزی و فردوسی‌پور در برنامه‌های جام جهانی چه ارتباطی با هم دارند و قرار است چه اتفاقی در این برنامه محبوب و پرمخاطب بیفتد، باعث شده بود همه در انتظار روی آنتن رفتن برنامه بمانند. این خبر جذاب از دو بخش تشکیل شده؛ اولی اصل ماجرا یعنی تهیه ویژه برنامه کلاه قرمزی برای جام جهانی است و بخش دوم حضور مجری و تهیه‌کننده نود در این برنامه.

بر اساس آخرین اخبار در روزهای جام جهانی 2014، ویژه برنامه کلاه قرمزی در شبکه دو روی آنتن می‌رود. البته این‌که پخش برنامه چه روزهایی باشد هنوز به توافق نرسیده‌اند، اما قبل از سه بازی ایران مقابل نیجریه، آرژانتین و بوسنی، کلاه قرمزی و دیگر دوستان روی آنتن می‌روند. برنامه‌ها ضبط شده خواهد بود اما به عنوان مثال بعد از نتیجه بازی ایران-نیجریه، قسمت بعد بر اساس اتفاقات بازی اول فیلمبرداری می‌شود و قسمت دوم و سوم هم به همین ترتیب خواهد بود. خبرها حکایت از این دارد که در قسمت اول ویژه جام جهانی، عادل فردوسی‌پور هم حضور دارد و گویا این قسمت در روزهای قبل از پایان سال 92، فیلمبرداری شده است. البته این بخش که از جذابیت بیشتری برای مردم و مخاطبان برخوردار است، صحت ندارد! موضوع از آنجایی شکل واقعیت به خود گرفت که در روزهای گذشته، تصویری منتشر شد که نشان دهنده عادل فردوسی‌پور در جمع بچه‌ها و عوامل کلاه قرمزی بود. عادل فردوسی‌پور که چهره‌ای خاص و فراری از مصاحبه است، هیچ واکنشی به اخبار نداشت و به نوعی صحت و سقم ماجرا در ابهام باقی ماند. با وجود این فردوسی‌پور دیروز در این خصوص به خبرنگار ایران گفت: «من اصلاً حضوری در ویژه برنامه کلاه قرمزی برای جام جهانی ندارم. تصویری هم که منتشر شده مربوط به گذشته است، زمانی که به دعوت عوامل برنامه، در پشت صحنه فیلمبرداری یکی از قسمت‌ها شرکت کردم.»

با این اوصاف سورپرایز ویژه ایرج طهماسب و حمید جبلی برای روزهای جام جهانی شکل نگرفته است. سورپرایزی که قرار بود با آکتوری عادل فردوسی‌پور روی آنتن برود. هنوز حجم و زمان پخش این ویژه برنامه‌ها مشخص نیست اما حداقل برای سه بازی ایران – نیجریه، ایران – آرژانتین و ایران – بوسنی ویژه‌برنامه‌هایی در نظر گرفته شده که در آن ایام پخش خواهد شد. از سویی زمستان 91 هم طرح ضبط برنامه محبوب با حضور فردوسی‌پور به بن‌بست خورد. در آن مقطع ایرج طهماسب و حمید جبلی با عادل فردوسی‌پور تماس گرفتند و از او دعوت کردند تا در کنار دیگر ستاره‌هایی که پا به سریال کلاه قرمزی می‌گذارند، در یک قسمت از مجموعه نوروزی کلاه قرمزی حاضر شود و با عروسک‌های دوست داشتنی یک قسمت را روی آنتن ببرند، اما عادل قبول نکرد. اما این‌که چرا فردوسی‌پور نپذیرفته کنار عروسک‌های دوست‌داشتنی برنامه‌ای ضبط کند در ابهام قرار دارد. بخشی از پاسخ این سؤال را می‌توان در روحیات و کاراکتر منحصر به فرد عادل یافت اما به نظر می‌رسد یکی از دلایل مهم واهمه فردوسی‌پور برای قرار گرفتن در شرایطی بود که مدت‌ها سوژه مردم و رسانه‌ها شود! چرا که طهماسب و جبلی دیالوگ خاصی ننوشته‌اند و عروسک‌ها را در بداهه‌گویی آزاد گذاشته‌اند و همین مسأله باعث شده عادل برای فرار از آچمز شدن احتمالی، تن به حضور در این ویژه برنامه با آن عروسک‌های جذاب و دلنشین ندهد. هوتن شکیبا، فردی که صدای او روی عروسک دیوی که همه چیز را برعکس می‌گوید، قرار می‌گیرد در این خصوص گفت:

فردوسی‌پور در روزهای عید هنگام ضبط یکی از برنامه‌ها آمد و سر زد اما حاضر نشد برنامه‌ای ضبط کند. عکسی هم که جدیداً منتشر شده، قدیمی است و او در ویژه برنامه کلاه قرمزی برای جام جهانی حضوری ندارد.

۱۳۹۳/۳/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...