نسخه چاپی

زمان دور بعدی مذاكرات ایران و 1+5

وزیر امور خارجه كشورمان درباره دیدارش با اشتون گفت:‌ بحث‌های خوبی در خصوص بررسی نگرش‌های موجود داشتیم و درباره ادامه مذاكرات هم توافقاتی خوبی حاصل شد.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از دو روز رایزنی با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: در نشست‌های دیروز، شام کاری و امروز حدود هشت ساعت در خصوص پیگیری موضوعات مورد نظر و راه‌های نزدیک کردن مواضعمان با همان اهداف (یعنی ادامه یافتن برنامه صلح آمیز هسته‌ای کشورمان) گفت‌وگو کردیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: بحث‌های خوبی در خصوص بررسی نگرش‌های موجود داشتیم و ادامه یافتن کار مذاکرات هم توافقاتی خوبی حاصل شد.

ظریف گفت: در کنار این نشست‌ها، امروز یک دور نشست کارشناسی هم داشتیم و قرار شد نشست بعدی ما با کشورهای 1+5 از شانزدهم تا بیستم ماه ژوئن (26 تا 30 خرداد) در وین برگزار شود و علاوه بر آن توافق کردیم در صورت نیاز به غیر از نشست شورای حکام، نشست‌های سیاسی و یا کارشناسی هم یک یا چند دور به طور غیر رسمی برگزار شود تا بتوانیم مواضع را برای نشست پایان خردادماه آماده کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: امیدواریم با همراهی و همفکری همه دستگاه‌های ذیربط در داخل و همینطور با واقع بینی طرف‌های مذاکره، بتوانیم در این چند دور گفت‌وگوی رسمی و غیر رسمی که خواهیم داشت زمینه را برای توافق جامع آماده‌تر کنیم.

محمدجواد ظریف و کاترین اشتون دیروز و امروز با حضور معاونانشان دو دور گفت‌وگو کردند و علاوه بر آن بر سر میز شام در محل سرکنسولگری ایران در استانبول نیز به رایزنی پرداختند.

رئیس دستگاه دیپلماسی که در مسیر سفرش به الجزایر برای شرکت در اجلاس میان دوره‌ای وزرای خارجه عدم تعهد توقفی دو روزه در استانبول داشت، عصر امروز به الجزیره سفر می‌کند.

نشست میان دوره‌ای وزرای خارجه عدم تعهد چهارشنبه و پنجشنبه هفتم و هشتم خرداد در الجزیره برپاست.

۱۳۹۳/۳/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...