نسخه چاپی

6 نامزد ریاست بر رژیم‌ صهیونیستی +عكس

عکس خبري -6 نامزد رياست بر رژيم‌ صهيونيستي +عکس

با پایان فرصت اعلام كاندیداتوری برای ریاست بر رژیم‌صهیونیستی، امروز 6 نفر رسما برای جایگزینی «شیمون پرز» نامزد شدند.

به گزارش نما ، در آخرین روز نام‌نویسی برای تصدی سمت ریاست رژیم‌صهیونیستی، جمعا 6 نفر از جمله 2 زن رسما درخواست کاندیداتوری خود را به کنیست ارائه کردند.

با پایان دوره هفت ساله ریاست «شیمون پرز» بر رژیم‌صهیونیستی، اعضای پارلمان اسرائیل باید روز 20 خرداد، جایگزین وی را انتخاب کنند. بر اساس قوانین اسرائیل، ریاست بر این رژیم شرایط خاصی ندارد و فرد برای کاندیداتوری تنها باید حمایت 10 نفر از نمایندگان پارلمان را جلب کند.

«رعوون (روبی) ریولین» که پیش از این مشاورش اعلام کرده بود که «قصد ندارد جای پرز را پر کند»، اولین کسی بود که فرم ثبت‌نام خود را به همراه تائیدیه 10 نماینده به «یولی ادلشتین» رئیس پارلمان رژیم‌صهیونیستی ارائه کرد.

هرچند ریولین 74 ساله هم‌حزبی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی است، اما گفته می‌شود رابطه خوبی با وی نداشته و نامزد مورد حمایت او نیست. ریولین پیش از رئیس پارلمان بوده است.

«بنیامین (فواد) بن الیعازر» وزیر جنگ اسبق رژیم‌صهیونیستی و عضو حزب چپگرای کار، دومین فردی بود که امروز رسما برای ریاست بر این رژیم ثبت نام کرد. الیزر 78 ساله به داشتن روابط نزدیک به سران کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه معروف است. چندی قبل کانال 2 تلویزیون اسرائیل با پخش مستندی، از اعتیاد وی به شرط‌بندی و قمار در باشگاه‌های شبانه لندن پرده برداشت. او این مسئله را رد کرده و رقبا را به تلاش برای تخریب جایگاهش متهم کرد.

«دالیا ایتصیک» دیگر چپگرایی است که امروز رسما اعلام کاندیداتوری کرد. این رئیس اسبق رژیم‌صهیونیستی و عضو پیشین حزب «کادیما» در دهه 50 به همراه خانواده‌اش به فلسطین اشغالی مهاجرت کرده است. وی پیشتر در سال 2012 مدعی شده بود که سیاست را برای همیشه کنار گذاشته است.

«معیر شطریت» نماینده حزب «هاتنوعا» در پارلمان رژیم‌صهیونیستی که در چند کابینه نیز وزیر بوده، چهارمین کسی است که امروز ثبت نام کرده است. شطریت هم رقبا را به شایعه‌پراکنی علیه وی متهم کرده و گفته است که رقابت‌ها هیچ‌گاه تا این حد غیراخلاقی نبوده است.

«دالیا دورنر» رئیس سابق دیوان عالی رژیم‌صهیونیستی و «دان شختمن» دیگر نامزدهایی هستند که رسما ثبت نام کرده‌اند. دورنر تنها انگیزه‌اش را باز کردن راه برای زنان و شختمن نیز، که هیچ تجربه سیاسی‌ای ندارد، اعتقادش به صهیونیسم را عامل حضورش در رقابت‌ها اعلام کرده است.

در حالی که تنها چند ساعت تا پایان رسمی مهلت اعلام کاندیداتوری باقی مانده، برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند که ممکن است «داوید لوی» وزیر خارجه اسبق رژیم‌صهیونیستی نیز که زمانی عضو حزب «لیکود» بود و بعدها به حزب کار پیوست، در لحظات آخر اعلام نامزدی کند.

هرچند که انتخاب رئیس رژیم بر اساس آرای نمایندگان و بدون دخالت «افکار عمومی اسرائیل» صورت می‌گیرد، اما نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که «رعوون ریولین» و «دان شختمن» از بیشترین اقبال عمومی برخوردار هستند. در این بین، هرچند ریولین ممکن است از سوی نتانیاهو مورد حمایت قرار نگیرد، اما همچنان بیشترین حمایت را در میان نامزدها در پارلمان دارد.

۱۳۹۳/۳/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...