نسخه چاپی

دیدار پاپ با قربانیان جنسی كشیش‌ها

رهبر كاتولیك‌‌های جهان كه پیشتر به دلیل عدم دلجویی از قربانیان تجاوزهای جنسی كشیش‌‌ها مورد انتقاد واقع شده بود اعلام كرد ماه آینده با این افراد دیدار می‌كند.

به گزارش نما، در ستون جهت اطلاع روزنامه جمهوری اسلامی آمده است:

* تلویزیون سوئیس گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد فعالیت هسته‌ای ایران را بی‌سابقه خواند و گفت: تاکنون این ارگان زیرمجموعه سازمان ملل متحد، هرگز درباره ایران تا این حد مثبت گزارش نکرده بود. در این گزارش تلویزیونی که متن کامل آن با عنوان "تحلیل آژانس از ایران" در پایگاه اینترنتی رادیو و تلویزیون سوئیس منتشر شده، آمده است: با آمادگی جدید ایران برای همکاری با آژانس که در جدیدترین گزارش این نهاد بین‌المللی مورد تاکید قرار گرفته است، امید زیادی وجود دارد که بتوان مشاجره هسته‌ای با این کشور را برای همیشه حل کرد. این گزارش می‌افزاید: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جدیدترین گزارش خود درباره برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرده که این کشور میزان اورانیوم غنی سازی شده ۲۰درصد خود را تا حد زیادی کاهش داده است. به گزارش انتخاب، این رسانه با بیان اینکه در گزارش جدید آژانس همچنین بر همکاری بهتر ایران در زمینه شفاف سازی برای فعالیت‌های نظامی در برنامه هسته‌ای تاکید شده، آورده است: به نظر می‌رسد بازرسان آژانس در ایران اطلاعاتی را به دست می‌آورند که سال‌ها خواستار آن بودند.

* رهبر کاتولیک‌‌های جهان که پیشتر به دلیل عدم دلجویی از قربانیان تجاوزهای جنسی کشیش‌‌ها مورد انتقاد واقع شده بود اعلام کرد ماه آینده با این افراد دیدار می‌کند. پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان اعلام کرده ماه آینده در واتیکان با گروهی از قربانیان تجاوزهای جنسی دیدار خواهد کرد. وی همچنین گفت به هیچ عنوان تجاوز جنسی یک کشیش به کودک را تحمل نمی‌کند.خبرگزاری آسوشیتد پرس ضمن اعلام این خبر افزود فرانسیس همچنین از تحقیقات واتیکان بر روی سه کشیش در ارتباط با سوء استفاده از کودکان خبر داد. البته وی مشخص نکرد که تحقیقات ذکر شده به منظور کشف اتهام این کشیش‌ها در زمینه ارتکاب تجاوز جنسی یا لاپوشانی آن انجام می‌شوند. واتیکان یکی از امضا کنندگان پیمان حقوق کودک سازمان ملل متحد است. این پیمان‌ نامه، ضمانت حقوقی دارد که برای حمایت از آسیب‌ پذیرترین بخش جامعه یعنی کودکان و پرورش آنان تشکیل شده است.با وجود افشاگری‌های متعدد درباره سوء استفاده جنسی کشیش‌ها از کودکان در اروپا و دیگر قاره‌ها، واتیکان دو دهه گذشته گزارشی درباره میزان پیشرفت در اجرای این پیمان‌نامه ارائه نکرده است.

۱۳۹۳/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...