نسخه چاپی

روحیه پیامبر(ص) بهترین منشور حقوق‌بشر

كارگردان فیلم محمد (ص) با اشاره به روحیه رحمت للعالمینی پیامبر (ص) گفت:چند وقت پیش در ژنو گفتم حتی از دستورات پیامبر در جنگ‌هایی كه بیشتر به ایشان تحمیل شده است می‌توان منشوری اخلاقی استخراج كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، مجید مجیدی،کارگردان فیلم محمد (ص) در اختتامیه هفتمین اجلاس مجمع اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی ضمن تبریک مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: دیروز نخستین جشنواره‌ «نشانه‌نوشته پیامبر اکرم(ص)» به مناسبت مبعث پیامبر عظیم الشان برگزار شد.

وی ادامه داد: از حدود یک سال پیش تا کنون بیش از سه هزار اثر با نام پیامبر مکرم اسلام به دست ما رسیده بود که دیروز یک اثر با عنوان نشان فیلم محمد (ص) معرفی شد.

مجیدی با انتقاد از مسئولان فرهنگی که در این مراسم حضور نداشتند گفت: جا دارد از آقای قالیباف که در عرصه فرهنگی خوب ظاهر شدند تشکر کنم و بگویم که ایشان در مباحث فرهنگی به وظایف خود به خوبی عمل کرده است.

کارگردان فیلم محمد (ص) گفت: تولید فیلم محمد (ص) هفت سال طول کشید که ان‌شاءالله طی چهار یا پنج ماه آینده این فیلم به نمایش در خواهد آمد.

وی افزود: ما برای ساخت این فیلم شهرک عظیمی ساختیم که مکه ۱۴۰۰ سال پیش را نشان می دهد و این شهرک را به گونه ای ساختیم که اگر به همت مسئولان نگه داری شود می تواند تا ۳۰ سال آینده ماندگار بماند.

مجیدی با اشاره به روحیه رحمت للعالمینی پیامبر (ص) گفت: بنده چند وقت پیش در ژنو گفتم حتی از دستورات پیامبر در جنگ‌هایی که بیشتر به ایشان تحمیل شده است می‌توان منشوری اخلاقی استخراج کرد،اما متاسفانه ابعاد شخصیتی ایشان حتی در نزد امت خودش نیز مظلوم واقع شده است و به نظرم رسانه‌ها در این زمینه غفلت کرده‌اند و باید در این زمینه کار کنند.

کارگردان فیلم محمد (ص)با بیان اینکه پپامبر (ص) بیش از هر چیز نزد امت خود مظلوم است اظهار داشت: یکی از توفیقاتی که بنده در ساخت این فیلم داشتم حضور در محضر علما بخصوص آیت الله جوادی آملی بود. ایشان نکته جالبی را فرمودند مبنی بر اینکه اگر سلسله پیامبران ادامه داشت، پیامبر امروز از طریق دوربین و رسانه پیام خود را ارائه می کرد و این نشان می دهد که نقش رسانه بسیار ارزشمند است.

وی افزود: امروزه هالیوود و صهیونیسم بسیاری ار مسائل خود را از طریق رسانه به دنیا دیکته می کنند و حتی موضوعات قرآنی را از طریق رسانه ها معرفی می کنند.

مجیدی با اشاره به فیلم حضرت نوح که توسط صهیونیست ها ساخته شده است، گفت: به قدری این فیلم شخصیت حضرت نوح را با نگاهی مبتذل نمایش می دهد که جای تاسف دارد و این غفلت جهان اسلام به همه رسانه ها را نشان می دهد.

کارگردان فیلم محمد (ص) در پایان با بیان اینکه ما ایرانی ها برای همه امامزاده ها نذر می کنیم اما برای پیامبر(ص) خیر، گفت: نذر کردن برای پیامبر باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

۱۳۹۳/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...