نسخه چاپی

پایان ساخت ضریح امامین عسكریین

مجری طرح ساخت ضریح امامین عسكریین از پایان عملیات اجرای این طرح در قم خبر داد.

حجت الاسلام لاجوردی گفت: این ضریح مطهر در مدت ۴ سال تحت اشراف آیت اله سیستانی وحجت الاسلام و المسلمین شهرستانی نماینده وی در ایران ساخته شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وی از پایان عملیات اجرای این طرح خبر داد و افزود: برای ساخت این ضریح ۱۱ تن چوب ساج از کشور برمه با استحکام ۳۰۰ سال /۴ هزار و ۵۰۰ کیلوو نقره / حدود ۷۰ کیلو طلا و یک هزار و ۲۰۰ کیلو مس استفاده شده است.

مجری طرح ساخت ضریح امامین عسکرین گفت:برای قبور حضرت امام هادی (ع)و حضرت امام حسن عسکری(ع)/ نرجس خاتون مادر امام زمان (عج) و حلیمه خاتون دختر امام جواد(ع) ۴ صندوق خاتم کاری نیز آماده شده است.

آقای لاجوردی افزود: علاوه بر اینها ۴ درب بزرگ و هشت درب کوچک همچنین بیش از هزار مترمربع فرش مخصوص حرم مطهر امامین عسکرین آماده شده است.

آیت اله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید هم عصر امروز از ضریح امامین عسکرین در قم بازدید کرد.

آیت اله صافی گلپایگانی در این بازدید انجام اینگونه امور را تنها در سایه حضرت ولیعصر(عج)ممکن دانست و برای همه دست اندرکاران ساخت این ضریح توفیق روز افزون مسئلت کرد.

حجت الاسلام لاجوردی مجری طرح ساخت ضریح امامین عسکریین گفت :پس از بازدید مراجع و علما به مدت حداکثر یکماه این ضریح مطهر برای بازدید عموم مردم بازگشایی می شود.

۱۳۹۳/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...