نسخه چاپی

افتتاح اولین حسینیه شیعیان درغزه

منزل «عبدالرحیم حمد» در اردوگاه "جبالیا" در شمال نوار غزه است و وی در گفتگویی علاقه خود به ایران و حزب الله را آشكارا اعلام كرد و گفت: آینده برای شیعیان است و روزی خواهد آمد كه حزب الله فلسطین را آزاد خواهد كرد

ديگر کمتر نقطه اي در جهان وجود دارد که در آن چندين تن از پيروان اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام وجود نداشته باشند.

به گزارش شیعه آنلاین، از همين رو هر از چند گاهي خبر افتتاح حسينيه اي توسط شيعيان در نقطه اي از جهان شنيده مي شود. اين بار گفته مي شود اولين حسينيه شيعيان در غزه افتتاح شده است.

در حالي که چندي پيش رسانه هاي نزديک به جنبش حماس مدعي شدند هيچ فرد شيعه اي در غزه وجود ندارد، اما «عبدالرحيم حمد» 42 ساله که چند سال پيش به مذهب اهل بيت عليهم السلام گرويد، مدتي است بخشي از منزل شخصي خود را به حسينيه تبديل کرده تا با اين اقدام، افتتاح اولين حسينيه شيعيان در غزه را رقم زده باشد.

گفته مي شود، طي چند سال اخير تعداد نه چندان کم از جوانان و ساکنان غزه به مذهب شيعه گرويده اند. اين در حاليست که غزه محل تولد "شافعي" بنيانگذار يکي از چهار مکتب اهل سنت بوده و در حال حاضر بيشتر ساکنان اين منطقه از اهل سنت هستند. بخش کمي از آنان نيز مسيحي هستند.

قابل ذکر است منزل «عبدالرحيم حمد» در اردوگاه "جباليا" در شمال نوار غزه است و وي در گفتگويي علاقه خود به ايران و حزب الله را آشکارا اعلام کرد و گفت: آينده براي شيعيان است و روزي خواهد آمد که حزب الله فلسطين را آزاد خواهد کرد.

از سوي ديگر «عبدالناصر المصري» 44 ساله که در يکي از مدارس وابسته به سازمان ملل متحد در نوار غزه معلم است، طي اظهاراتي گفت: بنده بعد از پيروزي حزب الله در جنگ 33 روزه عليه رژيم صهيونيستي، به مذهب تشيع گرويدم. سيد "حسن نصرالله" در نوار غزه محبوبيت بسيار زيادي دارد.

۱۳۹۳/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...