نسخه چاپی

مسجدی كه آیت​الله بهجت در آن نماز می​خواند، چه ویژگی​ای داشت؟

حجت​الاسلام محسن قرائتی در برنامه پنجشنبه شب «درس​هایی از قرآن» كه از شبكه یك سیما پخش شد، گفت: بودجه فرهنگی كشور كجا خرج شده كه متناسب با جمعیت كشور مسجد نداریم؟

به گزارش خبرآنلاين، وي گفت: در طول جنگ وقتي دعا مي​کرديم، مي​گفتيم «خدايا آبروي ما را جلوي رزمندگان اسلام و شهداي اين جنگ مبر»، بعد از رحلت امام(ره) در دعاهايمان مي​گفتيم «خدايا به آبروي امام(ره) و شهداي اسلام، آبروي ما را مبر»، اما حالا بايد بگوييم که « خدايا آبرويمان را جلوي شاه عباس نريز»!!

قرائتي ادامه داد: فردا که بميريم، شاه عباس در آن دنيا به ما مي​گويد که من به عنوان يک شاه طاغوتي در کاروانسراهايم مسجد مي ساختم که مردم در آن نماز بخوانند و در راه کربلا، مسجد ساختم آن وقت شما بعد از 32 سال از انقلاب، با اين همه پول نفت، نتوانستيد به تناسب جمعيتتان، مسجد بسازيد؟ وقتي براي 32 هزار نفر جمعيت در يک شهر، مسجد نداريم يعني چه؟ با بودجه فرهنگي چه کرديد؟

وي از تزئينات زياد برخي مساجد انتقاد کرد و گفت: پرده​هاي گل​دار و کاشي​هاي پر رنگ و لعاب، تمرکز مردم در نماز را از بين مي​برد. چه لزومي دارد که چنين مساجدي بسازيم؟ خانمي يک مسجد آجري در قم ساخته است که بسيار ساده است و آيت​الله بهجت گاهي در آن نماز مي خواند. چرا چنين مساجد ساده و کوچکي نسازيم که جمعيت کمي هم در آن بيايند و روحاني مسجد هم بتواند پاسخگوي خوبي به سوالات و ابهامات مردم باشد. بايد به سمتي پيش رويم که در هر کوچه، يک مسجد داشته باشيم.

قرائتي در ادامه از خيرين مدرسه​ساز خواست تا اگر کارشان تمام شده، به خيرين «مسکن ساز» براي تسهيل ازدواج جوانان و خيرين «مسجد ساز» تغيير شغل دهند.

۱۳۹۰/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...