نسخه چاپی

ابتلای قطعی 2 ایرانی به ویروس كرونا

از بین 4 فرد مشكوك به ویروس كرونا یا بیماری MERS ابتلای 2 نفر آنها قطعی است كه حال یكی از آنها وخیم گزارش شده است.

به گزارش نما، محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور، خاطرنشان کرد: ویروس کرونا از طریق تنفس نزدیک با فرد مبتلا و ناقل این بیماری منتقل می‌شود، این بیماری تاکنون در 18 کشور دنیا 672 نفر را مبتلا کرده و جان 207 نفر را گرفته است. بیشترین موارد این بیماری در عربستان بوده که با ابتلای 562 نفر در این کشور، 179 مورد مرگ را در بر داشته است.

وی به فارس گفت: وزارت بهداشت برای کنترل و پیشگیری از بروز موارد این بیماری از حدود 5/1 سال گذشته بیش از 900 مورد مشکوک را در آزمایشگاه مرجع کشور بررسی کرده تا اینکه اولین موارد مشکوک هفته گذشته در کرمان تایید شد. گویا افزود: موارد مشکوک 4 خواهر از اعضای یک خانواده در کرمان هستند که در یک بیمارستان با یک زائر عربستان که همراه یک بیمار دیگر بوده است در یک اتاق بوده‌اند. تاکنون وجود این ویروس در 2 نفر آنها تایید قطعی شده است و هنوز ابتلای 2 خواهر دیگر تایید نشده است.

به گفته رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، هر 4 خواهر اکنون در بیمارستان به صورت ایزوله تحت مراقبت هستند اما حال یکی از آنها بشدت وخیم است و در آی سی یو بستری شده است. وی اظهار داشت: انتقال انسان به انسان این بیماری به آسانی بیماری آنفلوآنزا نیست و به طور معمول موارد ابتلا در بیمارستان و در صورت ارتباط نزدیک تنفسی رخ می‌دهد. گویا اضافه کرد: این بیماری هم‌اکنون علاوه بر عربستان در کشورهای امارات، قطر، کویت و اردن نیز مشاهده شده است اما تاکنون موردی از این بیماری در کشور عراق مشاهده نشده است. رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت با همکاری سازمان حج و زیارت و مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر تمهیدات گسترده‌ای را برای پیشگیری از ابتلای ایرانیان به این ویروس اجرا می‌کند، تمام زائران به عربستان تحت آموزش مراقبتی قرار می‌گیرند و تیم‌های تخصصی نیز در عربستان حضور دارند که هر مورد مشکوک را به سرعت بررسی می‌کنند و در صورت لزوم به بیمارستان‌های عربستان ارجاع می‌دهند. گویا بیان داشت: هر یک از زائران ایرانی که به عربستان سفر می‌کنند اگر تا 14 روز پس از بازگشت به کشور علامت بیماری در خود دیدند به سرعت به یکی از مراکز بهداشتی‌ـ درمانی وزارت بهداشت مراجعه کنند.

۱۳۹۳/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...