نسخه چاپی

واكنش آمریكابه افزایش فروش نفت ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریكا در پاسخ به سوال یكی از خبرنگاران درباره افزایش فروش نفت خام از طرف ایران گفت:من ارقام شما را دراین باره دریافت نكردم اما اجازه بدهید دراین باره با تیم كارشناسی خود گفتگویی داشته باشیم و نظرات آنها را جویا شویم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره افزایش فروش نفت خام از طرف ایران گفت:من ارقام شما را دراین باره دریافت نکردم اما اجازه بدهید دراین باره با تیم کارشناسی خود گفتگویی داشته باشیم و نظرات آنها را جویا شویم.

به گزارش باشگاه خبرنکاران به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، "جنیفر ساکی" در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره افزایش فروش نفت خام از طرف ایران گفت:من ارقام شما را دراین باره دریافت نکردم اما اجازه بدهید دراین باره با تیم کارشناسی خود گفتگویی داشته باشیم و نظرات آنها را جویا شویم.همانطور که چند هفته پیش در این باره با شما صحبت کردم ما باید فاکتورهای دیگری را در این زمینه بررسی کنیم تا دچار اشتباه نشویم و پاسخ بهتری برای شما پیدا کنیم.

وی در زمینه سوریه گفت: گزینه های زیادی از مدت ها پیش درباره موضوع سوریه وجود داشته است.ما در این باره شفاف بوده ایم که سوریه چالش ما در مبارزه با تروریسم است و در این رابطه گزینه های موجود را بررسی می کنیم.سیاست کنونی ما ادامه تقویت جناح مخالف میانه رو در سوریه است.ما نباید قدرت را در اختیار هرکسی قرار دهیم.این موضوع از مدت ها قبل مایه نگرانی ما بوده است.ما باید به چالشهای بزرگی که در سوریه وجود دارد پاسخ دهیم و تصمیمات لازم را بگیریم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره حمله به موزه یهودیان در بلژیک گفت:آمریکا حمله مرگبار روز شنبه به موزه یهودیان در بروکسل را به شدت محکوم می کند.ما مراتب تسلیت خود را به خانواده های قربانیان این حمله اعلام می کنیم.هیچ توجیهی برای حمله به غیرنظامیان بیگناه وجود ندارد.دشمنی بر ضد اسرائیل هیچ توجیهی ندارد.

وی درباره اوکراین گفت:ما به دنبال همکاری با رئیس جمهور جدید اوکراین و مردم این کشور هستیم.ما از نزدیک خشونت های اخیر در شرق اوکراین را از نزدیک زیر نظر داریم و نگران اقدامات جدایی طلبان طرفدار روسیه بر ضد غیرنظامیان در شرق اوکراین هستیم و از تلاش های دولت اوکراین برای برقراری آرامش و نظم در این کشور حمایت می کنیم و در تماس نزدیک با این دولت هستیم.

ساکی درباره حمله به بازرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی در سوریه گفت:کاروانی از بازرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی و کارکنان سازمان ملل در حالی که در حال اعزام به ماموریت بررسی ادعای مطرح شده درباره استفاده از گاز کلر در سوریه بودند مورد حمله قرار گرفتند.سازمان منع تسلیحات شیمیایی اعلام کرده است که تمامی کارکنان آنها درسلامتی کامل به سر می برند و در حال بازگشت به پایگاههای عملیاتی خود هستند.ما به شدت این حمله را محکوم می کنیم و از تمامی طرف ها می خواهیم که زمینه دسترسی ایمن ،امن به تمامی نقاط مختلف سوریه را برای ناظران این سازمان فراهم کنند.ما از عملکرد شجاعانه کارکنان سازمان منع تسلیحات شیمیایی در سوریه تشکر می کنیم و خواهان تلاش آنها برای تکمیل کار مهم و خطیرشان در این کشور هستیم.

ساکی درباره ربوده شدن چهار نفر از ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا در شرق اوکراین گفت:سازمان امنیت و همکاری اروپا اعلام کرده است که تماسش با شماری از ناظران خود در ناحیه دونتسک قطع شده است.این گروه آخرین بار در نزدیک پست ایست و بازرسی جدایی طلبان دیده شده اند.ما ربوده شدن این افراد را محکوم می کنیم و از روسیه می خواهیم که از نفوذش بر غیرنظامیان برای آزادی هرچه سریعتر و ایمن این گروه استفاده کند.این گروه ازناظران از ماه مارس در اوکراین حضور داشته است و اوضاع را زیر نظر داشته اند تا از میزان خشونت ها و تنش در کشور بکاهند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه گفت:از مدت های پیش شواهدی در دست است که دستان روسیه در حوادثی که در شرق اوکراین روی میدهد مشاهده می شود.ما شاهد تجهیز شبه نظامیان از طرف این کشور و اقدامات آنها در کریمه بوده ایم و شواهد زیادی در این باره وجود دارد.

وی درباره اظهارات اخیر پوتین درباره اوکراین گفت:از ابتدا هدف نخست ما در اوکراین کاهش تنش بوده است و آقای پوتین سخنان زیادی را درباره کاهش تنش بیان کرده اند که هیچکدام با عمل پیگیری و همراه نشده اند و به نظر ما کارهای زیادی آنها می توانند صورت دهند که حرف و عمل آنها یکی باشد و ما مشتاقانه منتظر این موضوع هستیم.رئیس جمهور جدید اوکراین هم یکی از نخستین اهداف خود را برقراری نظم در شرق کشورش بیان داشته است.او گفته پس از مراسم تحلیف برای گفتگو با ساکنین شرق کشور راهی این مناطق خواهد شد.او همچنین اعلام کرده است با شفاف سازی بیشتر در امر اصلاح قانون اساسی کشورش در این راه حرکت خواهد کرد.به نظر ما این گامی مثبت در جهت بازگشت ثبات به منطقه است.

وی درباره وضع تحریم های بیشتر بر روسیه گفت:ما این ابزارها را در اختیار داریم و توانایی وضع تحریم های بیشتر بر روسیه را داریم و از مدت های پیش با اتحادیه اروپا در این زمینه همکاری داشته باشیم.ماشاهد حضور و مشارکت بالای مردم در انتخابات اوکراین بوده ایم و در این حال شاهد ایجاد بی نظمی و جلوگیری از برگزاری انتخابات در شرق این کشور از طرف نیروهای طرفدار روسیه بوده ایم و در روزهای آتی وضعیت موجود را بررسی خواهیم کرد.ما راه حل نظامی را برای موضوع اوکراین نمی دانیم و معتقدیم که گفتگو بین طرف های بهترین راه حل است.

ساکی درباره اوضاع تایلند گفت:ما درباره اوضاع تایلند نگرانیم و خواهان بازگشت دمکراسی به این کشور و برگزاری انتخابات پیش از موعد هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره بروز تنش در روابط چین و ویتنام گفت:ما از نزدیک در حال بررسی اوضاع و نگران وضعیت موجود هستیم.

وی درباره اختلافات آمریکا و چین بر سر مسائل سایبری گفت:از ابتدا از دولت چین انتظار داشتیم که به بیانیه نوزدهم می وزارت دادگستری آمریکا در زمینه تحقیقات انتظامی درباره اطلاعات سرقت شده بخش تجاری آمریکا توجه نشان داده و آنرا درک کند.به نظر ما این موضوع هیچگونه توجیهی برای اقدامات تلافی جویانه بر ضد بخش تجاری آمریکا ایجاد نمی کند.ما بر این نظر هستیم که باید گفتگو در زمینه مسائل سایبری ادامه یابد.ما امیدواریم در آینده شاهد از سرگیری این گفتگوها باشیم.

ساکی درباره انتخابات مصر گفت:ما منتظر اعلام نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری مصر وهمچنین منتظر اظهارنظر ناظران بین المللی پیش از هر تصمیم گیری هستیم.
وی درباره نیجریه و محل اختفای دختران گروگان گرفته شده از طرف گروه بوکوحرام گفت:ما بارها گفته ایم که محل اختفای این دخترها نخستین مرحله حساس برای حمایت از تلاش های نیجریه در آزاد سازی آنهاست.آزاد سازی امن و ایمن این دخترها هدف مشترک ماست.این موضوع چالش برانگیزی است که ما بر روی آن کار می کنیم.

ساکی در ادامه درباره اوضاع لیبی گفت:ما اوضاع این کشور را زیر نظر داریم و بارها اعلام کرده ایم که برگزاری انتخاباتی معتبر یکی از مهمترین گام ها برای افزایش اعتماد مردم لیبی به پیشرفت کشور به طرف دمکراسی است.ما از لیبی در راه رسیدن به دمکراسی و اهداف انقلاب هفدهم فوریه حمایت می کنیم و درباره درگیریهای کنونی این کشور نگرانیم و از تمامی طرف ها خواهان خویشتنداری هستیم. از روند تهیه پیش نویس قانون اساسی در لیبی حمایت می کنیم و به تعامل خود با شرکای بین المللی خود برای برداشتن گام های لازم در این دوره چالش زا در لیبی ادامه خواهیم داد.

وی درباره احتمال بسته شدن سفارت آمریکا در لیبی گفت:ما به بررسی وضعیت موجود می پردازیم تا نیازهای امنیتی سفارت مرتفع شود.لازم نیست که بیانیه ای در این زمینه داشته باشیم.هرگونه تغییرات در هشدارهای مسافرتی اتباع داده خواهد شد.

ساکی درباره استقرار یک رزم ناو در سواحل لیبی گفت:همانطور که یک یا دو هفته پیش اعلام شد گامی برای حفاظت از پرسنل و اتباع آمریکا در شمال آفریقا برداشته شد.پیش از این هم شاهد این تمهیدات بوده ایم.این عملی عاقلانه است.

وی درباره برگزاری انتخابات اتحادیه اروپا هم گفت:ما برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمان اروپا را تبریک می گوییم. منافع زیادی در تعامل با رهبری جدید پارلمان اروپا می بینیم و آماده همکاری نزدیک با پارلمان اروپا و رهبران اتحادیه اروپا هستیم.ما آماده همکاری با تمامی گروههای سیاسی که از اصول حقوق بشر،دمکراسی و حاکمیت قانون حمایت می کنند، هستیم.

۱۳۹۳/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...