نسخه چاپی

بازتاب انتقاد شدید خاتمی از روحانی

بی بی سی فارسی: اظهارات حسن روحانی در روزهای اخیر در خصوص برخی مسائل فرهنگی و اجتماعی از جمله درخواست از مردم برای حضور فعال در شبكه های اجتماعی، با واكنش چهره های محافظه كار رو به رو شده است.

به گزارش نما به نقل از سرویس سیاسی جام نیوز، انتقاد امام جمعه موقت تهران از سخنان رئیس جمهور، در سایت های فارسی زبان دولت های غربی مورد توجه ویژه قرار گرفت. رسانه های فارسی زبان غربی که از حق آزادی بیان و انتقاد می گویند، با نگاه تخریبی انتقادهای حجت الاسلام سید احمد خاتمی را پوشش دادند.

بی بی سی فارسی (BBCpersian) نوشت:

احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان و امام جمعه موقت تهران در انتقاد به اظهارات حسن روحانی، رئیس جمهور ایران که گفته بود "نمی‌توان با زور و شلاق مردم را به بهشت برد"، گفته است: "ما کسی را به زور به بهشت نمی‌بریم اما می‌خواهیم قانون خدا اجرا شود".
آقای خاتمی در سخنرانی خود به مناسبت بعثت پیامبر مسلمانان گفت: "می‌گویند بگذارید مردم به حال خودشان باشند و به زور به بهشت نبرید، چشم امر به معروف و نهی از منکر را تعطیل می‌کنیم و به آقای دزد و دختر و پسر بدحجاب می‌گوییم بچه خوبی باش، آیا این اسلام است یا دغدغه اجرای دین را داشتن است."
او بدون نام بردن از آقای روحانی، در پاسخ به اظهارات او گفت: "ما باید از نظام دینی خود پاسداری کنیم و نمی‌خواهیم کسی را به زور به بهشت بفرستیم ولی شما با اظهارات خود جاده جهنم را برای کسی صاف نکنید. این حرف امروز ما نیست این سخنان را در دولت گذشته هم گفته‌ایم."
حسن روحانی اخیرا با انتقاد از از دخالت مستمر بخش هایی از حکومت در زندگی مردم گفته بود: "اینقدر در زندگی مردم مداخله نکنید، ولو به خاطر دلسوزی؛ بگذاریم مردم خودشان راه بهشت را انتخاب کنند، نمی‌توان با زور و شلاق مردم را به بهشت برد."
اظهارات حسن روحانی در روزهای اخیر در خصوص برخی مسائل فرهنگی و اجتماعی از جمله درخواست از مردم برای حضور فعال در شبکه های اجتماعی، با واکنش چهره های محافظه کار رو به رو شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس آقای خاتمی که بخشی از سخنان خود را به مسائل فرهنگی روز در ایران اختصاص داده بود، گفت که کنسرت‌های موسیقی "غلط و قهر با خدا و اقدامی ضد فرهنگی است و با بعثت میانه" ندارد

او گفت: "ما اقدامات فرهنگی دینی را مدنظر داریم، البته برخی نیایند بگویند فقط روضه‌خوانی باشد، ما چه زمانی چنین سخنی گفتیم؟ البته روضه‌خوانی مورد قبول است، زیرا انجام این کار باعث شست و شوی دل می‌شود."

آقای خاتمی در انتقاد به اینکه برخی‌ ایام عزاداری‌های را طولانی می دانند گفت: "این عزاداری‌ها دل را غم‌زدایی می‌کند".
او در ادامه با اشاره به کنسرت های موسیقی گفت: "کنسرت‌های آن‌چنانی دل‌ها را به خدا نزدیک نمی‌کند و قهر با خدا را می‌پروراند، کار فرهنگی یعنی کاری که یک جوان هویت خود را پیدا کند و هویت یک جوان با دین رقم می‌خورد."

آقای خاتمی در بخش دیگر از سخنان خود به شبکه های ماهواره ای خارج از کشور اشاره کرد و گفت که این شبکه ها به منظور "پوک و بی‌محتوا کردن" جوانان راه اندازی شده است.
او با انتقاد از دولت در خصوص مقابله با شبکه های ماهواره ای گفت: "می‌گویند ما احساس نمی‌کنیم که کنترل کنیم، مثل آن می‌ماند که میکروب وبا آمده باشد و بگویند هیچ مسئولیتی نمی‌بینیم که میکروب‌ها را کنترل کنیم."

"از آغاز بشریت تا کنون هر جا میکروب وبا آمده است آن منطقه را منطقه ممنوعه اعلام کردند. یعنی میکروب‌های فکری کمتر از میکروب‌هایی همچون وبا هستند؟ میکروب‌های فرهنگی که این برنامه‌های ماهواره‌ای دارند به مراتب خطرناک‌تر از این میکروب‌ها است."

۱۳۹۳/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...