نسخه چاپی

موضوع مذاكرات استانبول از زبان عراقچی

«سید عباس عراقچی» عضو تیم مذاكره كننده هسته ای درباره نشست های دو روز گذشته «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه با «كاترین اشتون» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در استانبول تركیه گفت: موضوع بحث های مطرح شده در این نشست ها، چگونگی مدیریت گفت وگوهای آینده با 1+5 بود.

به گزارش نما، معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه سه شنبه شب به وقت محلی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی ایرنا با یادآوری دیدارش با «هلگا اشمید» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در استانبول افزود: گفت وگوهای طولانی و مفصلی با خانم اشتون و تیم کارشناسی اتحادیه اروپا انجام دادیم؛ بحث ها بسیار مفصل بود و موضوع های متنوعی را شامل می شد.

وی این مذاکرات را «بسیار مفید» توصیف کرد و گفت: فکر می کنم مذاکرات دو روز اخیر به درک بهتر مسایل درخصوص گزینه ها و راهکارهای مختلف برای پیشرفت روند مذاکرات، کمک می کند.

عراقچی با یادآوری زمان تعیین شده برای دور بعدی مذاکرات رسمی ایران و 1+5، افزود: تا 26 خرداد احتمالا یک جلسه کارشناسی دیگری در وین برگزار می شود؛ البته ممکن است در صورت نیاز جلسه سیاسی دیگری نیز با خانم اشتون و تیم کارشناسی وی داشته باشیم.

معاون وزیر خارجه در عین حال گفت: هنوز سطح این مذاکرات مشخص نشده و تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است.

وی خاطرنشان کرد: با دفتر اشتون در تماس هستیم تا اگر نیاز به جلسه ای باشد، آن را برگزار کنیم.

عراقچی در پاسخ به این پرسش که آیا درباره موارد اختلافی نیز در دیدارهای دو روز گذشته صحبت شده است یا خیر، گفت: ˈخیلی وارد جزئیات نشدیم؛ بیشتر درباره راهکارهای مختلف، بحث هایی صورت گرفت اما مهمترین نکته این بود که درباره چگونگی ادامه مدیریت و نحوه نزدیک کردن دیدگاه های دو طرف صبحت شد.

وی ابراز امیدواری کرد که دیدار تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان با اشتون و تیم کارشناسی آنها بتواند به روند مذاکرات کمک کند.

رییس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران به همراه مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه، مجید تخت روانچی و سیدعباس عراقچی معاونان وزیر و حمید بعیدی نژاد مدیرکل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت امور خارجه عازم پس از دیدار با اشتون و تیم کارشناسی آنها در استانبول، روز گذشته (سه شنبه) برای شرکت در هفدهمین اجلاس وزیران امور خارجه عضو عدم تعهد، وارد الجزایر شدند.
منبع: ایرنا

۱۳۹۳/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...