نسخه چاپی

توصیه‌ های مهم بهداشتی درباره «كرونا»

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی كرمان، شست و شوی مرتب دست‌ها با آب و صابون را به منظور پیشگیری از انتقال "كرونا ویروس" موثرعنوان كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان، شست و شوی مرتب دست‌ها با آب و صابون را به منظور پیشگیری از انتقال "کرونا ویروس" موثرعنوان کرد.

دکتر نوذر نخعی متخصص پزشکی اجتماعی در تشریح راه‌های پیشگیری از انتقال کرونا ویروس گفت: با توجه به اینکه این عفونت در عربستان اپیدمی شده است، حجاج پس از بازگشت از سفر زیارتی باید از دست دادن و روبوسی به مدت 14 روز خودداری کنند.

وی افزود: به بستگان و آشنایان آنها نیز توصیه می‌شود که در مراسم استقبال با حداقل تعداد حضور یابند، بویژه کسانی که دچار بیماری زمینه‌ای از جمله دیابت و پرفشاری خون هستند.

نخغی گفت: از راههای مهم پیشگیری از این بیماری شست و شوی مرتب دست‌ها با آب و صابون است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان با توصیه بر اینکه افراد هنگام سرفه وعطسه کردن حتما باید از دستمال استفاده کنند، افزود: در موارد اضطراری یا عطسه ناگهانی در صورت نداشتن دستمال، حداقل از آستین مقابل آرنج استفاده کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دفع صحیح دستمال استفاده شده و شستشوی دست‌ها با آب و صابون از سایر نکات مهم جهت پیشگیری از انتقال این بیماری است.

۱۳۹۳/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...