نسخه چاپی

نوبخت جابجایی شمخانی را تكذیب كرد

به گزارش نما به نقل از فارس، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بانک مرکزی مکلف شد نسبت به رفع موانع وام‌های ازدواج اقدام کند، اظهار داشت: با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری همه نهادها در جهت تسهیل امر ازدواج باید اقدامات لازم را انجام دهند.

سخنگوی دولت همچنین به مصوبه دیگر هیات وزیران اشاره و تصریح کرد: آئین‌نامه اجرایی حمایت از کسانی که ساختمان و آپارتمان پیش‌خرید می‌کنند در جلسه امروز به تصویب رسید.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد ایران در سال 93 از رکود خارج خواهد شد تصریح کرد همچنین طرح‌های مختلف مربوط به محیط زیست در دستور کار است.

نوبخت در پاسخ به سوالی درخصوص افزایش قیمت خودرو نیز یادآور شد: دولت موافق افزایش قیمت خودرو نیست و در واقع با افزایش قیمت آن مخالف است و جز آنچه قانون تعیین کرده اقدام نمی‌کند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت این امکان را به صنعت خودرو می‌دهد که با کیفیت بیشتر و قیمت کمتر محصولات خود را عرضه کند گفت: دولت بر این باور است که هر ساله باید به کیفیت خودروها افزوده شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره در پیش بودن ماه مبارک رمضان و اقدام دولت درخصوص تامین کالاهای اساسی نیز یادآور شد: ما افزایش ذخایر را در سیلوها داشته و همه تمهیدات را برای ذخیره‌سازی کالاها انجام داده‌ایم.

وی همچنین تصریح کرد: اینکه هر دستگاهی متناسب با اعتبارات در جهت رفاه کارکنان اقدام کند ما استقبال می‌کنیم. در کنار پرداخت یارانه نقدی یارانه‌های غیرنقدی نیز مورد تاکید رئیس‌جمهور است و در جلسه آینده، آئین‌نامه دستورالعمل یارانه غیرنقدی نیز به تصویب می‌رسد.

نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه درخصوص اقتصاد مقاومتی دستگاه‌ها چه اقداماتی انجام داده‌اند، گفت: اینکه نقشه راه کلی اقتصاد مقاومتی در معاونت برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور تهیه شد از همه دستگاه‌ها خواسته شد برنامه‌های خود را ارائه دهند و از روز دوشنبه نیز جلسه شورای اقتصاد تشکیل و تک‌تک دستگاه‌ها برنامه‌های خود را آغاز کردند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: پایداری ما در حقوق ملی‌مان وابسته به این است که از همه ظرفیت‌های داخلی در این راستا استفاده کنیم.

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره قضیه رانت 650 میلیون یورویی با بیان اینکه هیچگونه رانتی به کسی داده نشده است، اضافه کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت موظف شد در این زمینه اطلاع‌رسانی کند که این کار هم صورت گرفت و ما استقبال می‌کنیم هم در صحن علنی مجلس و هم جای دیگر نظرات خود را اعلام کنیم و از آن نماینده خواهش کرده بودیم که تعللی در این زمینه نداشته باشند و اگر خواستند شکایت کنند.

وی بر همین اساس گفت: این 650 میلیون یورو رانت که گفته می‌شود در واقع کل آن اجناسی که آمده و فروخته شده 650 میلیون یورو است نه اینکه اینقدر سود باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر برگزاری جشن‌هایی به مناسبت سالگرد پیروزی آقای روحانی نیز خاطرنشان کرد: برگزاری چنین گردهمایی‌هایی طبیعی است و در جهت نشاط جامعه است و اینکه مسئولان پس از یک سال گزارش عملکرد به مردمی که به رئیس‌جمهورشان رای داده‌اند بدهند اقدام ارزشمندی است.

نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یکی از ائمه جمعه تهران در واکنش به صحبت‌های رئیس‌جمهور که به زور شلاق نمی‌توان مردم را به بهشت برد، اظهار نظر کرده است افزود: نظر آقای رئیس‌جمهور بسیار روشن است. پیامبر اکرم(ص) هم کسی را با ضرب شمشیر به بهشت نبرده بلکه با ارائه منطق افراد به اسلام گرویدند. نظر آقای رئیس‌جمهور هم همین است. با بیانی که خطیب نماز جمعه داشته است قصدشان صحبت رئیس‌جمهور نبوده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود آقای شمخانی به دلیل کسالت از شورای امنیت ملی می‌رود، خاطرنشان کرد: این صحبت شایعه است و ما برای سلامتی ایشان دعا می‌کنیم.

۱۳۹۳/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...