نسخه چاپی

فشار جریانات‌ سیاسی ‌برای‌ تعطیلی‌ شناسنامه

یك منبع آگاه از فشار برخی جریانات سیاسی برای به تعطیلی كشاندن برنامه تلویزیونی «شناسنامه» خبر داد.

به گزارش نما ، یک منبع آگاه از فشار برخی جریانات سیاسی برای به تعطیلی کشاندن برنامه تلویزیونی «شناسنامه» خبر داد.

وی در گفتگو با خبرنگار نماینده گفت: پس از پخش چندین قسمت از این برنامه و گفتگو با چهره هایی چون محسن اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهبان، خانم دستجردی وزیر اسبق بهداشت و ... و بدنبال حضور برخی میهمانان که خاطراتی را در ارتباط با محمود احمدی نژاد یا هاشمی رفسنجانی مطرح کردند، فشار شدیدی از جانب اطرافیان آنها بر این برنامه اعمال شده است. در این راستا می‌توان به نامه توهین آمیز کرباسچی خطاب به ضرغامی درخصوص اظهارات یکی از مهمانان برنامه پیرامون عملکرد وی در انتخابات ۸۸، اشاره نمود.

این در حالی است که «شناسنامه» در آغاز راهش در بهمن ۹۱ برای نخستین بار با حسن روحانی بر روی آنتن رفت و و بعد از آن علی‌اکبر صالحی رییس فعلی سازمان انرژی اتمی که در آن زمان وزیر خارجه احمدی‌نژاد بود به این برنامه دعوت شد و در همین جایگاه تعریفی خاص از مدیریت حسن روحانی در پرونده هسته‌ای در سالهای ۸۲ تا ۸۴ ارائه کرد؛ بگونه ای که در فیلم تبلیغات ریاست جمهوری روحانی نیز مورد استفاده قرار گرفت. همچنین اسحاق جهانگیری معاون اول فعلی رییس جمهور نیز که آن زمان در شرکتی کوچک در میدان هفت تیر تقریبا از ذهن‌ها پاک شده بود از نخستین چهره هایی بود که به این برنامه دعوت شد. علاوه بر آن علی شمخانی دبیر فعلی شورای عالی امنیت ملی که در آن مقطع در مرکز تحقیقات وزارت دفاع کاملا به حاشیه رفته بود و آیت‌الله ری‌شهری تولیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) که از همراهان همیشگی آقای هاشمی و حتی میرحسین موسوی در انتخابات ۸۸ شناخته می‌شد جزو اولین مهمانانی بودند که در این برنامه حضور یافتند.

جالب آنکه یکی از مشاوران ارشد دکتر روحانی بعد از پیروزی در انتخابات در جمعی گفت: "منصفانه بگوییم که جهش دکتر روحانی از همین برنامه شناسنامه شروع شد و یکی از دلایل پیروزی ما شروع در این برنامه بود "

در نمونه ای دیگر پس از پخش سخنان تامل برانگیر دکتر مرضیه وحید دستجردی درخصوص برکناری و دلایل اختلافش با احمدی‌نژاد و نیز پرده برداشتن از نامه تاریخی ده عضو شورای نگهبان به احمدی نژاد در خانه‌نشینی یازده روزه از زبان دکتر محسن اسماعیلی در این برنامه، سیدمجتبی ثمره‌هاشمی مشاور ارشد رئیس جمهور سابق هم دست به قلم شده و خطاب به عزت‌الله ضرغامی از سوی احمدی‌نژاد نسبت به طرح مباحثی که وی نسبت های ناروا به او خواند اظهار ناخرسندی نمود.
این در حالی است که بر اساس اخبار واصله، سردبیر این برنامه چند بار به طور مستقیم و غیر مستقیم رئیس جمهور سابق را برای حضور در این برنامه دعوت کرده اما هر بار به نوعی با پاسخ منفی مواجه شده است.

بر اساس این گزارش به نظر می‌رسد با توجه به ماه های پایانی ریاست ضرغامی بر سازمان صدا و سیما، برخی جریانات سیاسی در صددند با اعمال فشار بر وی، خواسته های خود را در این سازمان به کرسی نشانده و از طرح واقعیات مربوط به خود خودداری به عمل آورند.

۱۳۹۳/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...