نسخه چاپی

آقای توفیقی! آمار بورسیه‌ های غیر قانونی هم مانند آمار شما از نتایج انتخابات 88 است؟!

یكی از راه های اصلی این كار برهم زدن آرامش علمی دانشگاه ها و مشغول كردن ذهن دانشگاهیان به مسائل فرعی است. پیش از این انتخاباتی كردن ریاست دانشگاه های كشور یكی از مداخل چنین هدفی بوده است و اكنون ادعای پذیرش خارج از ضابطه 3000 دانشجوی دكتری نیز قطعاً آخرین حلقه این جنگ روانی نخواهد بود.

به گزارش نما به نقل از رجانیوز، آقای توفیقی مشاور عالی فعلی وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری طی سخنانی در مسجد دانشگاه تهران با قاطعیت از جابجایی آرای موسوی سخن می گوید و اعلام می کند که :« ای کاش واقعا بنده آرزو می‌کنم و ای کاش نمی‌دانستیم که این ۲۴ میلیون رای به اسم چه کسی رفته است. ای کاش این ویژگی‌ها پشت پرده باقی می‌ماند و ما فقط یک تخلف کوچک انتخاباتی را شاهد بودیم. ای کاش اینجوری می‌شد ولی همهٔ مردم دیدند در هفته‌های گذشته در ۴ سال گذشته سیاست‌ها را تدبیرها را اخلاق را بینش‌ها را دیدند و الان عمق تاسف جایی است که این ۲۴ میلیون رای به دست من و شما به اسم چه کسانی رفت؟»(فیلم و متن آن در سایت ها منتشر شده است)

ادعای غیرمستند و شگفت انگیز بر علیه جمهوری اسلامی از سوی فتنه گران مختص به آراء انتخابات نیست. معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست بعد از انتخابات با حضور در منزل کشته شدگان فتنه آنها را علیه جمهوری اسلامی تحریک می کردند و تلاش می کردند بر آتش فتنه بدمند و اجازه روشن شدن حقایق از مسیر قانونی خود را ندهند. «پدر شهید محمدحسین فیض در این باره گفته است: خانم ابتکار و آقای مسجد جامعی و نجفی آمده بودند. من تعجب کردم،‌ آمده بودند تقصیر را بیندازند گردن رهبری! به کنایه می‌گفتند که ما تعجب می‌کنیم چرا «آقا» با این‌ها برخورد نمی‌کند! هم ایشان را مقصر می‌دانستند و هم دولت را. در اصل آمده بودند که این را بگویند. بعد می‌گفتند که این حوادث تقصیر ما نیست و ربطی به میرحسین موسوی هم ندارد!»

ایشان در دولت جدید به سمت ریاست سازمان حفاظت از محیط زیست منصوب شد. اما پس از مدتی جمهوری اسلامی را متهم به قتل شهروندان تهرانی کرد. ایشان با انتشار نامه ای مدعی شد که بنزین های تولید شده توسط پتروشیمی ها آلوده بوده اند. لذا کسانی که بر اثر هوای آلوده مرده اند، کشته شده اند. «مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت:براساس گزارش وزارت بهداشت سالانه ۲۷۰۰ نفر در تهران بر اثر آلودگی هوا فوت می‌کنند که باید علما ورود کرده و مطرح کنند که مرگ بر این‌اساس یک قتل بوده تا آلوده کنندگان جدی‌تر به موضوع هوا توجه کنند.»

اما پس از مدتی معلوم که بنزین های تولید شده توسط پالایشگاه های پتروشیمی اصلا در تهران و شهرهای بزرگ توزیع نشده اند. (اینجا)

آقای دکتر مجتبی صدیقی دی ماه سال قبل در مصاحبه ای عنوان کرده بود 3000 دانشجو بدون و آزمون وارد مقطع دکتری شده اند. در صورتی که این رویه در تمامی دنیا و در تمامی سنوات وزارت علوم رایج بوده است که دانشجویان کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی شان وارد مقطع دکتری شوند. ایشان با مغالطه ای آشکار به گونه ای وانمود کردند که گویی 3000 دانشجوی دکتری که می بایست در کنکور مربوطه شرکت کننده، از در پشتی وارد دانشگاه شده اند.

آقای صدیقی مدیرانی از وزارت علوم است که نهادهای امنیتی صلاحیتش را برای احراز مناصب مدیریتی تأیید نشد و آقای فرجی دانا، نتوانست پاسخ قانع کننده ای در این زمینه به نمایندگان مجلس شورای اسلامی بدهد. این بار با تشکیل کنفرانس خبری حرف خود را به لحاظ شکلی تصحیح کرده اند و گفته اند: «شماری از دانشجویانی که از سال ۸۵ تا ۹۲ به خارج اعزام شده‌اند، شرایط اعلام شده در فراخوان را نداشتند...»

کارشناسان معتقدند، پس از سوژه مستند «من روحانی هستم» اکنون سوژه جدیدی در دستور کار قرار گرفته است و پس از چند ماه اتاق جنگ روانی نزدیک به دولت یازدهم سوژه جدیدی را دستمایه هوچی گری و سیاه نمایی عملکرد جمهوری اسلامی کرده اند. هر چند آنان مدعی هستند که دولت نهم و دهم را هدف گرفته اند.

جمهوری اسلامی طی سال های گذشته در عرصه علمی موفقیت های خیره کننده در عرصه تولید علم و تبدیل علم به تکنولوژی داشته اند. معمولاً منشورات و منتشرات موسسات علمی غربی برای کسانی که مرجعیت علمی-سیاسی غرب را پذیرفته اند، موثق تر از آمارها و اطلاعات مسئولین داخلی هستند. طبق اسناد منتشره در پایگاه¬های اینترنتی این مجموعه ها، سرعت رشد علمی ایران 11 برابر متوسط رشد علمی جهان است.

از سوی دیگر پرتاب ماهواره ها به فضا با استفاده از متخصصان داخلی، تبدیل موفق علوم پیچیده به ابزار و تکنولوژی است که جلوی چشم جهانیان به وقوع پیوسته است. موفقیت های حوزه نانو در حدی است که به اعتراف دوست و دشمن، مسیر انتقال علم از داخل به خارج از کشور است.

وقوع تخلف و اشتباه در هر مجموعه مدیریتی کاملاً محتمل و ممکن است. لذا در تمامی سطوح مدیریتی سیاسی، علمی، اقتصادی و ... دستگاه های نظارتی و قضایی وجود دارند که وظیفه شان رسیدگی به تخلفات است. اما کسانی که ریگی به کفش دارند معمولاً خود را در معرض چنین آزمون هایی قرار نمی دهند و ترجیح می دهند با بزرگنمایی اشتباهات و شانتاژکاری، منویات خود را به دیگران تحمیل کنند.

فتنه هشتاد و هشت، سران و اصحاب فتنه بدون دلایل مستند خواستار ابطال انتخابات بودند. افرادی مانند سعید حجاریان -احتمالاً استناد به مشاهدات شخصی خود- مدعی شدند که رأی به احمدی نژاد ناشی از توزیع سیب زمینی بین رأی دهندگان سراسر کشور به ایشان بوده است.

کسانی که تحقق رویاهای خود را در برقراری رابطه با آمریکا می بینند با دروغ بزرگ آلوده بودن بنزین تولیدی، پروژه خودکفایی تولید بنزین در داخل را مشوه جلوه داده و خواستار واردات دوباره بنزین از خارج شده اند.

کارشناسان معتقدند، سیاه نمایی های مکرر منتسبین به دولت یازدهم، از عملکرد دولت نهم و دهم دو هدف اصلی را دنبال می کند. اولا دادن آدرس غلط به اذهان عمومی است. رفتار گستاخانه، زیاده طلبانه و عدم پایبندی آمریکایی ها و غربی ها به تعهداتی که در مذاکرات هسته ای داده اند، تحقق پیش بینی منتقدین توافق نامه ژنو بوده که در طی این چند ماه به صورت مکرر گفته شده، دیده شد و دراکنون در نتایج مذاکرات وین بر همگان معلوم و آشکار شد.

ثانیاً، رشد علمی شگفت آور جامعه علمی ایران طی دوازده سال اخیر یکی از سه منبع اصلی قدرت جمهوری اسلامی در کنار اقتصاد و فرهنگ است. لذا دشمنان باید به هر شیوه ای که شده این سرعت را کاهش دهند و یا آن را مشوه سازند. یکی از راه های اصلی این کار برهم زدن آرامش علمی دانشگاه ها و مشغول کردن ذهن دانشگاهیان به مسائل فرعی است. پیش از این انتخاباتی کردن ریاست دانشگاه های کشور یکی از مداخل چنین هدفی بوده است و اکنون ادعای پذیرش خارج از ضابطه 3000 دانشجوی دکتری نیز قطعاً آخرین حلقه این جنگ روانی نخواهد بود.

«خوش بود گر محک تجربه آید به میان / تا سیه روی شود هر که در او غش باشد»

قوه قضائیه در مسئله پرونده فساد بزرگ مالی ثابت کرده است در اقامه حق و عدالت، استقامت و تعصب ویژه ای دارد. مدعیان اگر واقعا مدارکی در این زمینه دارند، به جای برهم زدن آرامش علمی دانشگاه ها و پیگیری مسائل از طریق جنجال سازی رسانه ای مسیر قانونی را طی کنند. البته قطعا برای کسانی که در این جنگ روانی به آنان ظلم و اجحاف شده است، می توانند از مسیرقانونی و قضایی اعاده حیثیت کنند و با اتکاء به مدارک متقن و اعتماد به قدرت نظام قضایی جمهوری اسلامی، چنین مدیران را نسبت به تبعات اظهارات غیرمسئولانه شان هوشیار کنند.

۱۳۹۳/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...