نسخه چاپی

دیدار بی‌نتیجه‌ مركل و اولاند

عکس خبري -ديدار بي‌نتيجه‌ مرکل و اولاند

اولین دیدار صدراعظم آلمان و رئیس جمهوری جدید فرانسه بدون اتخاذ هیچ تصمیم قابل توجهی برگزار شد.


به گزارش نما، باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری یورونیوز نوشت: اولین دیدار مرکل و اولاند در آلمان بدون نتیجه ملموسی پایان یافت.

سران دو کشور نیز ترجیح دادند بر مشترکات زوج آلمان- فرانسه تاکید کنند.

رئیس جمهوری فرانسه و صدراعظم آلمان در نشست خبری مشترک که پس از گفتگوهای یک ساعته برگزار شد، بر تمایل خود مبنی بر ادامه عضویت یونان در منطقه یورو تاکید کردند.

آنگلا مرکل بر اتفاق نظر خود با رئیس جمهوری فرانسه در مورد رشد اقتصادی اروپا تاکید کرد.

فرانسوا اولاند نیز از توازن روابط بین دو کشور حمایت کرد.

آنگلا مرکل از فرانسوا اولاند به خاطر اینکه در اولین روز کاری خود به عنوان رئیس جمهور فرانسه به آلمان سفر کرده است، ابراز خرسندی کرد. وی تقویت روابط فرانسه - آلمان را دلیل دعوت خود از رئیس جمهور فرانسه برای سفر به آلمان دانست.

مرکل بر مسئولیت آلمان و فرانسه در توسعه و پیشرفت اروپا تاکید کرد و از عزم رهبران دو کشور برای حل مشکلات سخن به میان آورد.

وی سپس به ملاقات بعدی خود با اولاند در ماه مه اشاره کرد و یادآور شد که در مورد مسایل مورد بحث در شورای آتی سران کشورهای اروپایی با رئیس جمهوری فرانسه هماهنگی های لازم را به عمل آورده است.

صدر اعظم آلمان به گفتگو با رئیس جمهوری فرانسه در مورد پیمان نظم بودجه ای اروپا که قبلا به امضای کشورهای اروپایی رسیده است، اشاره و بر ادامه مذاکرات در این باره تاکید کرد.

مرکل افزود: فرانسه و آلمان نظرات مشترک خود را در مورد رشد اقتصادی (اروپا) در شورای اروپا که در ماه ژوئن برگزار خواهد شد، مطرح خواهند کرد. ما در مورد یونان نیز گفتگو کردیم. ما دوست داریم که عضویت یونان در منطقه یورو ادامه داشته باشد و ما می دانیم که بسیاری از یونانی ها هم خواستار ادامه عضویت این کشور در منطقه یورو هستند.

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه هم اعلام کرد که کشورش خواهان این است که روابط دو کشور متوازن و مبتنی بر احترام متقابل باشد.

اولاند تقویت رابطه با آلمان را وظیفه رئیس جمهوری فرانسه دانست و با اشاره به سوابق همکاری های دو کشور، به نقش مهم آلمان و فرانسه در اتحادیه اروپا اشاره کرد. رئیس جمهوری جدید فرانسه در ادامه به مسئله یونان اشاره و تاکید کرد با صدر اعظم آلمان درباره یونان گفتگو کرده است.

اولاند نسبت به ادامه عضویت یونان در منطقه یورو ابراز امیدواری و خاطر نشان کرد: ما باید به یونانی ها اجازه بدهیم که برای مشکلات راه حلی بیابند.

اولاند به مسئله پیمان نظم بودجه ای و پیمان رشد اقتصادی اشاره کرد.

وی با تشکر از مرکل که با تعویق برگزاری اجلاس سران اروپا موافقت کرده است، ضمن حمایت از رشد اقتصادی اروپا خاطر نشان کرد در این اجلاس که بیست و سوم ماه مه برگزار خواهد شد و همچنین در اجلاس اروپا در پایان ماه ژوئن، طرح هایی در این خصوص ارائه خواهد شد.

اولاند تاکید کر همه نظرات از سوی همه کشورهایی که می توانند برای رشد اقتصادی اروپا طرحی ارائه کنند، باید در این اجلاس مطرح شوند.

وی به ادامه همکاری با آلمان در عرصه های بین المللی و بویژه اجلاس گروه هشت و اجلاس سران کشورهای عضو ناتو در آینده نزدیک اشاره کرد.

اولاند در ادامه سخنان خود طرح بحث رشد اقتصادی در اروپا را نتیجه بحث در این خصوص در مبارزات انتخاباتی فرانسه دانست. اولاند سپس به اوضاع نابسامان اقتصادی فرانسه اشاره و تاکید کرد این بحران برای او به ارث گذاشته شده است.

وی خاطر نشان کرد رشد اقتصادی فرانسه در سه ماهه اول سال ۲۰۱۲، صفر بوده است و کمیسیون اروپا بر این باور است که فرانسه قادر نیست در شرایط کنونی به تعهد خود مبنی بر رشد اقتصادی ۱.۷ درصدی تا پایان سال ۲۰۱۳ دست یابد.

اولاند به حساسیت خود روی مسایل بودجه ای اشاره کرد و دلیل این حساسیت را تمایل به رشد اقتصادی (فرانسه) عنوان کرد و تاکید کرد که بدون رشد اقتصادی ما نمی توانیم به اهدافی که تعیین کرده ایم دست بیابیم.

۱۳۹۱/۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...