نسخه چاپی

آماده باش نظامی در استانبول

در آستانه نخستین سالگرد حوادث پارك «گزی»، دولت تركیه 25 پلیس ضد شورش به همراه تجهیزات مخصوص در خیابان های استانبول مستقر می‌كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، حدود 25 هزار مأمور پلیس ترکیه و 50 ماشین آبپاس قرار است در سالگرد تظاهرات پارک «گزی» در آخر هفته جاری در استانبول مستقر می‌شود. فرماندار شهر استانبول نیز هشدار داده است که هیچ‌کس اجازه تجمع در محدوده میدان «تقسیم» شهر را ندارد.

«حسین آونی موتلو»، فرماندار استانبول روز گذشته، 28 مه، به خبرنگاران گفت: «گروه‌هایی با تعداد کم می‌توانند در جهت هدف خود تلاش کنند اما ما اقداماتی را علیه آنها صورت می‌دهیم.»

فرماندار استانبول این را هم اضافه کرد که اقدامات امنیتی شدید به مفهوم بسته شدن میدان تقسیم ترکیه نیست: «ما به هیچ‌ عنوان میدان تقسیم را مسدود نمی‌کنیم اما وقتی شرایط دشوار شود، اقداماتی به مدت چند ساعت یا یک روز صورت می‌گیرد. هم میدان تقسیم و هم پارک گزی می‌تواند طبق معمول مورد تردد قرار گیرد.»

براساس این گزارش،‌دپارتمان پلیس استانبول قرار است تعداد زیادی پلیس در اطراف میدان تقسیم مستقر کند تا از هرگونه تجمع در این میدان در سالروز تظاهرات گزی در 31 مه جلوگیری کنند.

بر اساس این گزارش، حمل و نقل عمومی از جمله خطوط مترو به سمت میدان تقسیم تعطیل است و حدود 25 هزار پلیس ضدشورش قرار است در میدان تقسیم، جاده‌های منتهی به این میدان و... مستقر شوند. حدود 50 ماشین آبپاش و تعداد زیادی خودروهای زرهی نیز در مناطق اطراف تقسیم مستقر خواهند شد.

31 مه، اولین سالگرد سرکوب معترضان پارک «گزی» است که در آن سال به مدت 24 ساعت خشونت‌های شدیدی بین معترضان به سیاست‌های دولت ترکیه و مأموران پلیس صورت گرفت و موجب شد که در تابستان سال گذشته بعد از این حادثه تظاهرات گسترده‌ای در سراسر ترکیه برگزار شود.

۱۳۹۳/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...