نسخه چاپی

شیطنت تازه گروهك رجوی

عکس خبري -شيطنت تازه گروهک رجوي

بنا بر ادعای منافقین، بخش نظامی برنامه اتمی ایران 7 زیرمجموعه دارد كه در 11 نهاد مختلف نظامی و غیرنظامی ایران پخش هستند و دارند روی ساخت بمب اتمی كار می‌كنند!

جام نیوز، تلویزیون فارسی بی بی سی (BBCPERSIAN) یکشنبه 24اردیبهشت (May.13) خبر داد: «در آستانه مذاکرات هسته ای ایران و غرب در بغداد، شورای ملی مقاومت که شاخه سیاسی مجاهدین خلق [منافقین] شناخته می شود، مدعی شد 60 دانشمند و مهندس ایرانی زیر نظر وزارت دفاع ایران در حال تحقیق برای ساخت تسلیحات اتمی هستند. این گزارش در چند روزنامه رسمی از جمله روزنامه [اسرائیلی] "جروزالم پست" (JerusalemPost) هم منتشر شد.»

"کامبیز فتاحی" خبرنگار بی بی سی فارسی در بیت المقدس، در این خصوص گفت: «جزئیات زیادی، حداقل در روزنامه های اسرائیل، منتشر نشده است. روزنامه جروزالم پست در مورد این ادعای سازمان مجاهدین خلق مطلبی منتشر کرده، منتها در این گزارش اسامی آن 60 نفری که ادعا شده، نیامده است. فقط به نام "محسن فخری زاده" اشاره شده که نامی است آشنا و ظاهرا از مقام های ارشد برنامه اتمی ایران است و شورای امنیت سازمان ملل متحد هم چند سال پیش او را تحریم کرده است.»

خبرنگار شبکه دولتی انگلیس افزود: «بنا بر ادعای سازمان مجاهدین خلق [منافقین] بخش نظامی برنامه اتمی ایران 7 زیرمجموعه دارد که در 11 نهاد مختلف نظامی و غیرنظامی ایران پخش هستند و دارند روی ساخت بمب اتمی کار می کنند.»!

فتاحی در پاسخ به این سؤال که "واکنش ها به این خبر در داخل اسرائیل چه بوده است؟" عنوان کرد: «دولت اسرائیل از واکنش خودداری کرده است. تماسی با دفتر نخست وزیر اسرائیل داشتیم ولی صحبتی با ما نکردند و سکوت اختیار کردند. در داخل رسانه ها هم کسی توجه زیادی نکرد. اگر امروز به وب سایت های رسانه های اسرائیل سری بزنید، می بینید که تمام آن ها بر مسائل داخلی تمرکز کرده اند و در مورد این ماجرا -حداقل امروز- هیچ صحبتی نبوده است.»

از فتاحی پرسیده شد: «دیدار دوباره ایران و گروه 1+5 در بغداد نزدیک است و همچنین دیدار دیگری که ایران با بازرسان سازمان ملل در وین دارد. این همزمانی چه معنایی می تواند داشته باشد؟»

او پاسخ داد: «اگر این ادعای سازمان مجاهدین خلق [منافقین] درست باشد، در واقع یک "نشت بزرگ اطلاعاتی" از داخل ایران است و ضربه بزرگی به ایران خواهد زد. منتها در حال حاضر، اگر قصد مجاهدین خلق تضعیف مذاکرات اتمی در بغداد باشد، حداقل می شود گفت در این یکی دو روز به هدفش نرسیده است؛ به خاطر اینکه در رسانه های عمومی -حتی در داخل اسرائیل- توجه چندانی به گزارش آن ها نشده است و دولت هم صحبت چندانی نکرده است ولی به هر حال باید صبر کرد و دید که آیا در چند روز آینده جزئیات بیشتری منتشر خواهد شد یا حداقل دولت ها و رسانه ها به ادعای این سازمان توجهی خواهند کرد یا خیر؟ اگر نکنند بعید است که تأثیری داشته باشد.»

مجری بی بی سی هم در پایان این گزارش خاطرنشان کرد که: «دیپلمات ها هم با دیده شک به گزارش مجاهدین خلق [منافقین] نگاه کرده اند.»

بر اساس گزارش تکمیلی جام نیوز، روزنامه صهیونیستی "یدیعوت احرونوت" (YediothAhronoth) نیز همزمان با اشاره به خبر فوق، با تکیه به مدعیات منافقین نوشته است: «ایران در حال تسریع و توسعه فعالیت های خود در "پارچین" است و هدف ساخت یک کلاهک هسته ای را دنبال می کند.»

این روزنامه اسرائیلی افزوده است: «جمهوری اسلامی ایران یک ساختار تحقیقاتی جامع و پیچیده را با بالاترین درجه محرمانه بودن ایجاد کرده است. همچنین شبکه ای لجستیکی ایجاد شده که با دریافت تجهیزات مورد نیاز، وصول به هدف مورد نظر را تسهیل می کند.»

به نوشته یدیعوت احرونوت: «در گزارش مجاهدین خلق [منافقین] اسامی و حتی شماره تلفن های برخی از دانشمندان هسته ای ایران نیز منتشر شده است.»

یادآوری می کنیم در سال 2002 میلادی نیز گروهک تروریستی منافقین با انتشار گزارشی مدعی قصد برنامه ریزی شده ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای شدند و مناقشه ای بی پایه و اساس را رقم زدند که تا کنون به درازا کشیده است.

با وجود اینکه بی محتوایی و غرض ورزانه بودن گزارش ادعایی گروهک تروریستی رجوی بر همگان آشکار است، نباید از این واقعیت تلخ بگذریم که نفس انتشار اسامی و مشخصات دانشمندان و متخصصان ایرانی، زمینه تهدید امنیت جانی و ترور سرمایه های علمی کشورمان را فراهم می کند. بنابراین جا دارد که نهادهای مسؤول داخلی و بین المللی با دقت و حساسیت بیشتری به تکالیف تعریف شده خود در این زمینه عمل کنند.

۱۳۹۱/۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...