نسخه چاپی

آغاز بازسازی حرم حضرت زینب (س)

رئیس ستاد بازسازی عتبات از آغاز بازسازی حرم حضرت زینب (س) در سوریه پس از انتخابات سوریه خبر داد.

به گزارش نما ، حسن پلارک در گفتگو با خبرنگار فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، درباره آخرین فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات در سوریه گفت: بازسازی حرم حضرت زینب (س) و قبور مورد تعرض در کشور سوریه به‌زودی آغاز می‌شود.

وی افزود: اکیپ‌های ستاد بازسازی عتبات به سوریه منتقل شدند و در حال بازسازی اطراف حرم و حسینیه‌ها هستند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات گفت: علاوه بر بازسازی حرم، برنامه‌ریزی برای تکمیل طراحی و توسعه حرم حضرت زینب (س) را داریم که سه گروه برای این کار به سوریه اعزام شدند.

وی همچنین از تملک زمین‌های اطراف حرم خبر داد و گفت: در حال حاضر تملک زمین های اطراف حرم حضرت زینب (س) در دستور کار ما قرار گرفته که بعد از انتخابات سوریه فعالیت گروه‌های بازسازی به صورت جدی‌تر آغاز خواهد شد.

پلارک اضافه کرد: امیدواریم بعد از برگزاری انتخابات سوریه و بازگشت آرامش نسبی به این کشور بتوانیم اکیپ‌های بازسازی و توسعه حرم‌ها را در این کشور افزایش دهیم و سایر قبوری که مورد تعرض قرار گرفتند نیز بتوانیم بازسازی کنیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات همچنین از آغاز مرحله دوم صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف خبر داد و گفت: مرحله دوم آن از ابتدای اردیبهشت آغاز شده و تا دو سال آینده به اتمام خواهد رسید.

گفتنی است ستاد بازسازی عتبات طی سال‌های گذشته اقدام به بازسازی و توسعه حرم‌های ائمه معصومین در کشورهای عراق و سوریه کرده که از جمله آن ساخت ضریح امام حسین علیه السلام ساخت صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف بازسازی حرم امامین عسکرین (ع) در سامرا بوده است.

۱۳۹۳/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...