نسخه چاپی

قیمت جهانی نفت 110 دلار شد

قیمت جهانی نفت امروز در محدوده بشكه‌ای 110 دلار ایستاد و پیش‌بینی می‌شود با افزایش مصرف بنزین در تابستان قیمت نفت نیز افزایش یابد.

به گزارش نما، قیمت نفت در بازارهای جهانی امروز پنجشنبه اندکی افزایش یافت و در محدوده 110 دلار در هر بشکه ایستاد.

افزایش قیمت در اوایل صبح امروز متاثر از امیدواری افزایش تقاضا در آمریکا، بزرگترین کشور مصرف کننده نفت، به دلیل چشم انداز مثبت اقتصادی بود.

چشم انداز مناسب و نیز اختلال در عرضه نفت از سوی لیبی و همچنین شکاف بین غرب و روسیه به دلیل مسایل اوکراین اقتصادی هم تا حدودی در تقویت قیمت نفت تاثیرگذار بود.

از سوی دیگر کاهش 1.4 میلیون بشکه ذخایر بنزین به رغم پیش بینی‌ها، از دیگر عوامل افزایش قیمت نفت بود

قیمت نفت برنت امروز با 10 سنت افزایش به 109 دلار و 91 سنت در بشکه رسید، نفت آمریکا نیز با افزایش 21 سنت به 102 دلار و 93 سنت رسید.

رویترز در چشم اندازی از وضعیت قیمت نفت در آینده نوشته است، افزایش رانندگی در فصل تابستان و بالا رفتن تقاضا برای بنزین قیمت نفت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به همین دلیل سرمایه‌گذاران این بخش در انتظار انتشار آمارهای مدیریت اطلاعات انرژی آمریکا هستند تا میزان مصرف بنزین و نفت را در فصل تابستان بسنجند.

همچنین سرمایه‌گذاران وضعیت اوکراین را رصد می‌کنند که بعد از اینکه بزرگترین مناقشه بین جدایی طلبان روس تبار و اوکراینی‌ها در شرق اوکراین ایجاد شد، آرامش در خیابانهای دونتسک وجوددارد.

منبع: فارس

۱۳۹۳/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...